پاکستان:

خواستار پیوستن ایران به برنامه اقتصاد راهبردی هستیم

جهان صنعت نیوز| ‘اسد عمر’ طی سخنرانی در نشست اتاق بازرگانی و تجارت شهر ‘پیشاور’ گفت: پاکستان با هدف تعمیق تجارت منطقه ای و تقویت معیشت خواهان توسعه همکاری های اقتصادی با ایران است.

وی تاکید کرد: پاکستان باید روی افزایش تجارت با ایران و افغانستان تمرکز کامل داشته باشد.

اسد عمر با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ترکیه و توافق دو کشور برای همکاری در خصوص چارچوب اقتصاد راهبردی، افزود: رهبران ترکیه گفتند که آن طرح نباید محدود بین دو کشور باشد بلکه جمهوری اسلامی ایران نیز باید به آن ملحق شود.

وزیر دارایی پاکستان تاکید کرد: ما قاطعنامه خواستار همکاری با ایران و ترکیه در بحث چارچوب اقتصاد راهبردی هستیم.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: مقامات غربی همواره تجارت منطقه ای را مهم می دانند و از پاکستان می خواهند تجارت را با هند افزایش دهد، اما چرا آنان این اصل را در بحث افزایش تجارت میان ایران و پاکستان رعایت نمی کنند؟

به گفته فعالان اقتصادی پاکستان فقدان کانال بانکی میان ایران و پاکستان یکی از موانع در مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش رسانه های پاکستانی، قرار بود بانک ملی ایران و نشنال بانک پاکستان شعبه های خود را در کشورهای یکدیگر فعال کنند اما پیشرفتی در این مورد انجام نشد.

ایران و پاکستان چندی پیش اتاق بازرگانی مشترک نیز تشکیل دادند که تلاش می کند ارز محلی را در تجارت دو جانبه مورد استفاده قرار دهد.

اخبار برگزیده
شناسه : 11375
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا