جزئیات محکومیت حسین دهباشی

جهان صنعت نیوز| جواد افشار درباره محکومیت حسین دهباشی گفت: حسین دهباشی به دلیل ارتکاب بزه افترا به وزیر وقت و همچنین نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به ایشان، از سوی دادگاه بدوی رسیدگی‌‌‌‌کننده از باب افترا به چهار ماه حبس تعزیری و از حیث نشر اکاذیب محکوم شد که اخیرا این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفته است. نامبرده در تمامی مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر به همراه وکیل خود حضور یافته و دفاعیات خود را نیز ارائه کرده و مرجع محترم قضایی نیز به لحاظ عدم وجاهت دفاعیات وی، نسبت به صدور رای علیه نامبرده اقدام کرده است.

او افزود: دادگاه محترم بابت اثبات افترا و نشر اکاذیب با قصد اضرار به غیر به این موضوع حکم داده است و نه بابت نقد. در دادگاه تجدیدنظر و با حضور طرفین حکم قطعی حبس ماهه ایشان با تعلیق اجرای ۵ ساله همراه شد، ولی متاسفانه ایشان به رغم اطلاع از این موضوع، صرفا حکم مربوط به دادگاه بدوی را به جامعه منعکس کرده است.

وی ادامه داد: هدف از طرح این شکایت، اثبات حق از مسیر قانون و نیز تادیب متهم بوده تا افرادی به آسانی حرمت دیگران را با افترا و دروغ خدشه‌دار نکنند و رفتار خود را اصلاح کنند. این پرونده در طول فرایند دادرسی هیچ ارتباطی به ریاست‌‌جمهوری نداشته است و اختلاط مباحث حقوقی با انگیزه‌های سیاسی، پسندیده و اخلاقی نیست.

اخبار برگزیده
شناسه : 10175
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا