آیا بسته های حمایتی می تواند بار تورم را کاهش دهد؟

سرانجام بسته های حمایتی

جهان صنعت نیوز| خاطره وطن خواه: آخرین آمارهای ارائه شده نشان از رسیدن نرخ تورم به بیست درصد دارد اما نرخ تورم در خوراکی ها و اقلام مصرفی افزایشی بیش از این رقم را داراست.نه فقط کارکنان دولت که کارگران و در کل دستمزدبگیران متقاضی ترمیم حقوق دریافتی هستند و جلسات شورای عالی کار برای بررسی این موضوع در جریان است .


دولت تخصیص سبدهای حمایتی به کسانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان را می گیرند،آغاز کرده و به نظر می رسد کیفیت بسته های تخصیصی،راهکار جبرانی قدرت خرید از دست رفته باشد.

چه کسانی بسته حمایتی می گیرند؟ 

توزیع بسته‌های حمایتی در سه فاز صورت می گیرد.طبق پیش بینی ها در فاز اول ، به توزیع بسته ها میان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دارد که بنا بر اعلام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی توزیع بسته میان این افراد آغاز شده است.

گروه دوم افراد دارای حقوق زیر ۳ میلیون تومان و کارمندان دولت هستند که بسته حمایتی با سیاست جبرانی به آن‌ها ارائه می‌شود و بسته کالای آن‌ها حداقل ۲۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان است.

فاز سوم تخصیص بسته های حمایتی به تمام بیمه شدگان و حتی کارگران ساختمانی را در بر می گیرد.شریعتمداری پیش تر اعلام کرده بود نظر رئیس جمهور توزیع بسته کالایی است، نه پرداخت وجه نقد، لذا به تمام کارمندانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند، بسته حمایتی پرداخت می‌شود.گفته می سود نیمی از جمعیت ایران مشمول دریافت بسته های حمایتی خواهند بود.

سازمان برنامه و بودجه بودجه اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین بسته های حمایتی اختصاص داده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 11899
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا