باند خرید و فروش اسناد جعلی و سلاح جنگی در کرمان منهدم شد

جهان صنعت نیوز| دادخدا سالاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح اطلاعاتی در خصوص این باند بزرگ پرداخت و گفت: بیش از یکسال کار اطلاعاتی و عملیاتی سنگین بر روی این باند فرا استانی و کشوری انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه این باند به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور فعالیت مجرمانه داشته ، افزود :افراد این باند در قبال واگذاری این اسناد غیرواقعی میلیاردها ریال وجه نقد از متقاضیان دریافت کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: اعضای این باند علاوه بر جعل اسناد در زمینه خرید و فروش و قاچاق انواع سلاح های جنگی و شکاری و مهمات مربوطه ادعای اعمال نفوذ در ادارات و سازمان های دولتی، تحصیل مال از طریق نامشروع مربوطه فعالیت داشته اند که با اقدامات شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه و بازپرس پرونده اعضای اصلی این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سالاری گفت : تاکنون ۱۰ نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر و دهها مدرک و اسناد جعلی و هفت قبضه انواع سلاح های جنگی و شکاری و تعداد ۱۱۰ عدد فشنگ و مهمات و یک دستگاه شوکر پرتاپی کشف و توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به تبحر اعضای این باند در جعل ماهرانه اوراق و مدارک تحصیلی و دانشگاهی، این مدارک مجعول در شرکت ها و موسسات مورد پذیرش قرار گرفته است، گفت: افراد استفاده کننده بر مبنای این مدارک استخدام و حقوق دریافت کردند و حتی برخی از این مدارک جعلی با تبانی یکی از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در کشورهای دیگر مورد پذیرش قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: تحقیقات بر روی افرادی که در سازمان های دولتی همکاری داشته اند در حال انجام است.

سالاری با قدردانی از اقدامات موثر و ماندگار سازمان اطلاعات سپاه در مقابله با جریانات منجر ایجاد ناامنی در کشور اعلام و خاطرنشان کرد: به یمن برکت خون شهیدان سرافراز ، همدلی و هماهنگی مسئولان قضایی، اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظامی استام کرمان در امنیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.

اخبار برگزیده
شناسه : 12031
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا