اجرای پرونده الکترونیک سلامت از اول تیر

جهان صنعت نیوز| علیرضا رئیسی امروز ، اظهار داشت: وجود هماهنگی مطلوب میان معاونت‌های درمان و بهداشت و ایجاد اقدامات تیمی مناسب، اجرای برنامه پرونده الکترونیک به عنوان سطح یک نظام ارجاع و توانمندی فناوری اطلاعات، از قابلیت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است؛ در این راستا، سطح دو و سه برنامه نظام ارجاع به طور قطع قابلیت اجرای کامل در این دانشگاه را دارد.


وی، داشتن پرونده الکترونیک کارآمد را اولویت و زمینه اجرای مناسب برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده برشمرد و تصریح کرد: در قالب این پرونده می‌توان با ایجاد راهنماهای بالینی، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه تکریم و رضایت مندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت باید در برنامه نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در این راستا باید ضمن ایجاد سیستم نوبت دهی مناسب در مراکز درمانی، نتایج این برنامه برای مردم و ارائه دهندگان خدمت قابل لمس باشد.

رئیسی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارباب رجوع در دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سیستم نوبت دهی و در نظر گرفتن بخش‌های پاسخگویی برای ارجاع شدگان، گفت: همچنین، می‌توان با راه اندازی سامانه پیامکی، به گیرندگان خدمت زمان مراجعه و نوبت شأن را اطلاع رسانی کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه نظام ارجاع، خاطر نشان کرد: می‌توان ضمن جلوگیری از ایجاد محدودیت برای گیرندگان خدمت و افزایش رضایت مندی آنها، از ازدحام و افزایش بار مراجعه بیماران به مراکز دولتی نیز پیشگیری کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، از اول تیرماه پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک خدمات و برای پزشکان عمومی اجرایی می‌شود، افزود: در سطح دو برنامه نیز تشخیص بیماری، نوع تجویز و تعیین تکلیف بیماران باید مشخص و مورد توجه قرار گیرد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 17830
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا