چشم‌انداز قیمت خودرو در سال۹۸

جهان صنعت نیوز| حسن کریمی سنجری با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو در سال ۹۸ اظهار کرد: واقعیت این است که تورمکلی کشور هر ساله زمینه افزایش قیمت خودروها را در نیمه نخست سال فراهم می آورد اما امسال به این شرایط، افزایش قابل توجه نرخ ارز نیز اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله عواملی که در بودجه سال ۹۷ از آن به‌عنوان افزاینده قیمتخودرو یاد می‌شود، نرخ ارز است؛ تاکید کرد: بودجه‌ای که دولت دوازدهم برای سال ۹۷ در نظر گرفته، به‌ تنهایی می‌تواند سهمی زیاد از افزایش قیمت خودرو را طی سال آینده به خود اختصاص دهد.

کریمی با تاکید بر این که نرخ ارز نه تنها بر قیمت خودرو تاثیرگذار است بلکه افزایش آن قطعا بر قیمت مواد اولیه مورد استفاده قطعه‌سازان نیز اثر خواهد گذاشت؛ تصریح کرد: بنابراین با افزایش قیمت مواد اولیه قطعه‌سازان و قطعات مورد نیاز خودروسازان به نظر می رسد که همین عامل  زمینه لازم برای افزایش قیمتی در سال ۹۸ ایجاد کند.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، آنچه سال ۹۸ را برای خودروسازان به دوره احیا یا ادامه افت تولید تبدیل می‌کند، توان حمایتدولت از این بخش با توجه به مشکلات تامین نقدینگیو پیش‌فروش وسیع محصولات است.

اقتصاد کلان
شناسه : 12955
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا