هنوز تصمیم جدیدی درباره مهناز افشار گرفته نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص احتمال برخورد قوه قضاییه با مهناز افشار بازیگر سینما به دنبال انتشار پست توییتری اخیر وی گفت: تصمیم جدیدی درباره پرونده مهناز افشار گرفته نشده است.


وی اظهار داشت: معاون دادستانی روز گذشته اظهار نظر لازم را کرده که موضع قوه قضاییه نیز همان است و تاکنون تصمیم خاصی گرفته نشده است.

محسنی اژه ای: مدعی العموم نباید اجازه دهد فضای سالم کشور آسیب ببیند
غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه نیز در جمع خبرنگاران در مورد حاشیه‌های ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص توییت مهناز افشار بازیگر سینما و اینکه آیا باید به این افراد تذکراتی داده شود، گفت: این موضوع اختصاص به اینگونه افراد ندارد؛ بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می کند، باید حرف هایش توام با اخلاق و متناسب با شئون خود و جامعه باشد.

وی ادامه داد: در خصوص مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه پراکنی دارند، اگر جنبه خصوصی داشته باشد، شاکی خصوصی می تواند مدعی شود و در غیر این صورت حتما مدعی العموم باید ورود کند و اجازه ندهد فضای سالم و امن کشور با حرف های بعضا بی پایه که گاهی جنبه تهمت و افترا دارد و گاهی به عنوان دستمایه ای برای جریان های ضد انقلاب و خارج استفاده می شود، آسیب ببیند.

پرونده ماشین سازی تبریز ربطی به خصوصی سازی ندارد
اسماعیلی در پاسخ به سوالی در رابطه با پرونده خصوصی سازی ماشین سازی تبریز گفت: این پرونده ارتباطی به خصوصی سازی ندارد و در مورد داد و ستد ارز خارج از شبکه و فعالیت بسیار گسترده در حوزه ارزی است و بابت آن دادگاه تشکیل و رای صادر شد.
وی ادامه داد: در مورد سایر موضوعات در این پرونده از جمله موضوع خصوصی سازی اگر در هیات داوری سازمان کل کشور تخلفی محرز شود، دستگاه قضایی به آن رسیدگی می کند.

تحقیقات در مورد پرونده سکه ثامن ادامه دارد
سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: روی این پرونده هنوز کار تحقیقاتی انجام می شود و در نظر داریم تدابیر اتخاذ کنیم و جلساتی برگزار شده است تا بتوانیم در اولین فرصت و قبل از شروع مراحل رسیدگی، میزان اموالی که از متهمان در توقیف است، بین ذی نفعان پرونده تقسیم کنیم.

وی درمورد علت طولانی شدن روند رسیدگی پرونده سکه ثامن افزود: این پرونده ابعاد گسترده ای دارد و از طرف دیگر میزان اموال شناسایی شده از متهمان در مقایسه با مطالبات شکات برابر نیست و کفاف بدهی ها را نمی دهد.
اسماعیلی اضافه کرد: بسیاری از مالباختگان به مرور شکایت خود را مطرح می کنند، برخی افراد از روز اول اقدام به شکایت کردند و مابقی مالباختگان به تازگی در حال مراجعه و شکایت هستند.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 15999
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا