موسوی نژاد: هدایتی باید در رابطه با تاراج بانک سرمایه پاسخگو باشد

جهان صنعت نیوز| ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام صبح امروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.


حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان یازده متهم این پرونده هستند.

قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه با اعلام اینکه در جلسه گذشته حسین هدایتی آخرین دفاع خود را مطرح کرده است از سید مهدی موسوی نژاد متهم ردیف دوم خواست تا برای آخرین دفاع پشت تریبون قرار گیرد.

سپس هدایتی اجازه بیان برخی مطالب را خواست که قاضی در واکنش به سخنان او گفت: شما ۵ ساعت صحبت کردید و در جلسه قبل آخرین دفاع از شما اخذ شد، سی دی شما هم ملاحظه شد، استنادات خود را ارائه دادید و یک لایحه را امروز آوردید. وقتی به شما آخرین دفاع تفهیم شده فقط می‌توانید بگویید مطلب اضافه دارم.

در ادامه موسوی نژاد یکی دیگر از متهمان با حضور در جایگاه گفت: مطالب مطرح شده علیه اینجانب فاقد دلیل بوده و هدایتی در شبکه‌های معاند نظام و کانال‌های فضای مجازی باعث بازنشر اکاذیب و دروغ‌هایی علیه نظام شده است.

موسوی نژاد با بیان اینکه هدایتی با حیف و میل اموال بانک برخلاف قانون تلاش کرده با بزرگ‌نمایی میزان وجوهی که در ورزش هزینه کرده‌اند مسیر رسیدگی دادگاه را منحرف کنند، گفت: با ادعاهای کذب توجه دادگاه را از تعیین تکلیف در خصوص دارایی‌های ایجاد شده در ید وی منحرف کند.

موسوی نژاد خطاب به هدایتی گفت: شما باید در خصوص ۲ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تاکنون با لحاظ شاخص تورم کالاهای سرمایه‌ای مانند دلار، مسکن و خودرو پاسخگو باشید و در قبال لطمه‌ای که به کارآفرینان و تولیدکنندگان و مدیران زدید جواب دهید.

قاضی مسعودی مقام از متهم خواست تا فقط از خود دفاع کند.

موسوی نژاد در ادامه از هدایتی به عنوان مصداق بازیکن خائن یاد کرد که قاضی به او تذکر داد و گفت: توهین نکنید، خائن، توهین است. شما در چارچوب اتهامات خود دفاع کنید.

مسعودی مقام افزود: اقدامات خودتان را توجیه کنید که چه میزان مداخله داشتید، شما باید آخرین دفاع را داشته باشید نه اینکه با نفی دیگران خود را اثبات کنید.

وی با بیان اینکه قصد واقعی ایشان از اخذ تسهیلات هزینه کرد در محل عقود بانکی نبوده است و در عمل به ابزار خروج از منابع تبدیل شده است، گفت: بانک در یک برهه، از پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان در مقابل ۷۰۰ میلیارد تومان امتناع می‌کند.

وی افزود: در خصوص تسهیلات مشارکت مدنی اخذ شده در هشت فقره چنانچه موضوع امر ساخت و ساز باشد پرداخت تسهیلات به صورت اقساطی است و در این خصوص با لحاظ عدم هزینه کرد تسهیلات مشارکت مدنی توسط آقای هدایتی، عدم نظارت متولیان بانک سرمایه و اعمال نفوذ و روابط نامشروع آقای هدایتی هزینه کرد در محل‌های دیگر صورت می‌گیرد.

این متهم با بیان اینکه بنده حسب استعلام از بانک مرکزی یک ریال بدهی به بانک‌های کشور ندارم، گفت: ادعای هدایتی مبنی بر تقدم اسناد بر مبایعه‌نامه ها واهی است.

موسوی نژاد: دریافت دو فقره ضمانت نامه سه ماه پس از ترهین استاد صورت گرفته و مبلغ معامله از ۱۴۵ میلیارد به ۸۵ میلیارد تغییر کرد.

قاضی مسعودی در واکنش به این سخن موسوی نژاد مبنی بر اینکه هدایتی باید در رابطه با تاراج بانک سرمایه پاسخگو باشد، گفت: بخشی از وجوه نزد شما بوده به طوری که ۹۳ میلیارد از وجوه از سمت شما به تاراج رفته است.

قاضی ادامه داد: افتتاح حساب‌های بانکی به نام فرزند شما نشان از این دارد که شما از موضوع مطلع بودید. شما متهم به اخلال در نظام کشور هستید پس مطالب خود را پیرامون این موضوع بیان کنید. این آخرین دفاع شماست پس به مطالب تکراری اشاره نکنید.

موسوی نژاد در ادامه با بیان اینکه انتصاب بزه یاد شده به دلیل فروش اموال، دریافت سند و حضور در شعبه و عدم اطلاع اینجانب از اقدامات هدایتی، بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان فاقد وجاهت قانونی است، گفت: انتصاب عنوان مشارکت به من، خلاف قانون است.

وی افزود: پانزده ماه از زمان طرح تقاضای دریافت تسهیلات در بانک سرمایه علیرغم معرفی سه شرکت و عدم وجود هر گونه تراز منفی تسهیلاتی به لحاظ تسهیلات معوق و سرمایه گذاری شخصی در پروژه‌ها، موفق به اخذ تسهیلات بانکی شدم.

موسوی نژاد افزود: در جلسه سابق دادگاه آقای هدایتی اکاذیبی گفت که با هدف فرار از پاسخگویی و فرار از اتهامات خود بوده است. ایشان ادعا کرده که کارشناسی‌های انجام شده در خصوص پروژه کارسان و لیان در مدت ۳ روز بوده است.

وی ادامه داد: تاریخ چک‌های بانکی صادره نسبت به درج تاریخ اشتباه بود و بنده حدود تاریخ چک بنده مربوط به یک ماه قبل از آن است. من زیر مبایعه‌نامه رسید دادم که یک ماه قبل از تاریخ چک بانکی مهلت آن است.

وی در ادامه بیان کرد آقای هدایتی ادعا کرده که با صرف هزینه‌ای ۲۷ هزار میلیاردی پروژه را تکمیل نموده است اما ارائه فیلم و عکس و مونتاژ آن این نمی‌تواند پاسخگوی این ادعای واهی باشد سوال اینجاست که علیرغم ادعای واهی آقای هدایتی و در صورتی که از غیر قانونی بودن فرآیند اخذ سند مطلع بودند اخذ سند مطلع بودند چرا تسهیلات را پرداخت تسویه کرده است!

قاضی خطاب به متهم گفت: من نمیدانم مقامات در ویلاهایشان چه می‌کنند که در بانک نمی‌توانند بکنند مگر ویلای شما شعبه‌ای از بانک سرمایه است؟

موسوی نژاد گفت: هشت ماه پس از تسهیلات بحث فروش املاک پیش آمد و من آن‌ها را دنبال می‌کردم

اخبار برگزیده
شناسه : 13228
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا