قانون مالیات بر عایدی سرمایه؛ ناجی بازار مسکن

جهان صنعت نیوز|  سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران با انتقاد از افزایش غیرمنطقی قیمت مسکن در یک سال اخیر، گفت: متأسفانه قیمت مسکن از ابتدای سال ۹۷ روند صعودی داشت و این مسئله موجب شد که در پایان سال گذشته، قیمت ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.


تولید گسترده مسکن راهی برای جلوگیری از افزایش قیمت ملک

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا برای جلوگیری و ممانعت از افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته، باید اقدامات زیربنایی صورت می گرفت، به طور مثال اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی در دهه اخیر اقدام به تولید گسترده مسکن هم برای خرید و هم برای اجاره می کرد، امروز شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها نبودیم.

تأثیر فعالیت گسترده دلالان در افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر فعالیت گسترده دلالان در این عرصه است، به طوری که این افراد آزادانه به فعالیت های مخرب و غیرسازنده خود در عرصه مسکن، چه فضای مجازی و چه در بنگاه های مسکن ادامه داده اند و هیچ برخوردی با این مسئله صورت نگرفته است

وی گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر فعالیت گسترده دلالان در این عرصه است، به طوری که این افراد آزادانه به فعالیت های مخرب و غیرسازنده خود در عرصه مسکن، چه فضای مجازی و چه در بنگاه های مسکن ادامه داده اند و هیچ برخوردی با این مسئله صورت نگرفته است.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه ناجی بازار مسکن

افضلی نقش و تأثیر اعمال سیاست های مالیاتی بر بازار مسکن را بسیار گسترده و برجسته دانست و گفت: قطعا اگر دولت در سال های گذشته تمهیدات لازم را برای تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن صورت می داد، امروز ما شاهد انجام معاملات صوری و تلاش دلالان برای افزایش قیمت ها از طریق معاملات ملکی نبودیم.

بازار مسکن با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه سامان پیدا می کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بازار مسکن سامان پیدا می کرد و دستگاه های نظارتی می توانستند نظارت جامعی را بر روند انجام معاملات داشته باشند.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید جامع و برای تمام بازارها اعمال شود

وی ادامه داد: البته اجرای قانونی مانند قانون مالیات بر عایدی سرمایه در گرو این است که این قانون در تمام بخش ها و بازارها دیده شود، زیرا اگر قانون مالیات تنها در بازار مسکن اجرایی شود، آن زمان سرمایه ها عملا به بازارهای دیگر از جمله سکه، ارز و طلا هدایت خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت باید لایحه جامعی را برای عملیاتی کردن قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بخش ها مختلف تدوین کند تا عملا دست دلالان برای التهاب آفرینی اقتصادی بسته شود

عمومی
شناسه : 18169
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا