مسن‌نشین‌ترین و جوان‌نشین‌ترین منطقه پایتخت کدامند؟

جهان صنعت نیوز| در تهران چیزی حدود ۹ میلیون نفر زندگی می‌کنند. اما شاید جالب باشد بدانید جوان‌ترین و مسن‌ترین مناطق تهران از نظر سن افراد ساکن در آن ها کدام مناطق هستند. آن طور که سایت داده نمای شهرداری تهران اعلام کرده است؛ منطقه ۲ شهرداری تهران با دارا بودن ۷۶ هزار و ۸۷۱ شهروند دارای سن ۶۵ سال و بالاتر، در رتبه نخست مسن‌نشین‌ترین منطقه‌ها قرار دارد. ۶۵ ساله‌ها و مسن‌تر از آن ها ۱۱ درصد از کل جمعیت منطقه ۲ و ۸ درصد از کل جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.


در گروه جمعیتی ۶۵ ساله‌ها و بیشتر، منطقه چهار با دارا بودن ۶۴ هزار و ۱۳۶ نفر در رتبه دوم است. ۹۲۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که هفت درصد از این جمعیت را افراد ۶۵ ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند. البته بیشترین جمعیت شهر تهران در منطقه ۴ ساکن هستند و شاید به همین دلیل بیشترین شهروندان جوان را در خود جای داده است. بر اساس گزارش‌ها ۷۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که جمعیت ۱۰ سال و بیشتر را دارند. همین عامل هم سبب شده تا منطقه ۴ رتبه نخست بیشترین ساکنان جوان را داشته باشد.

منطقه‌ای هم که کم ترین تعداد جمعیت ۶۵ و بیشتر را در خود جای داده، منطقه ۲۰ با ۹ هزار و ۱۳۴ نفر است.

در بخش جوان‌ترین‌ها، بیشترین تعداد جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر مربوط به منطقه ۵ شهرداری تهران است. در این منطقه چیزی حدود ۷۶۰ هزار و ۱۵۸ نفر در رده جمعیتی ۱۰ ساله و بیشتر ساکن هستند. تعداد کودکان زیر ۱۵ سال هم در منطقه ۵، ۱۳۸ هزار و ۸۶۰ نفر است. منطقه ۲ شهرداری تهران هم در جدول جوان‌ترین‌ها با ۶۲۵ هزار و ۱۴۵ نفر در رتبه سوم قرار دارد. آمار نشان می‌دهد ۱۸ درصد از کل جمعیت تهران را کودکان زیر ۱۵ سال تشکیل داده‌اند.

 نرخ باسوادی در شهر تهران ۹۳ درصد

براساس برآورد جمعیتی- اجتماعی در سال ۱۳۹۶ که از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تدوین شده، نرخ باسوادی در بیشتر منطقه‌های ۲۲ گانه تهران بیش از ۹۰ درصد است. منطقه ۱۳ با ۹۸ درصد بالاترین نرخ باسوادی را دارد و منطقه‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کمترین نرخ باسوادی را دارند. نرخ باسوادی منطقه ۱۷، ۸۷ درصد است و این منطقه کم ترین میزان نرخ باسوادی را دارد.

به طور کل، میزان نرخ باسوادی در شهر تهران ۹۳ درصد اعلام شده است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12325
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا