مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

دولت موظف به پرداخت ۶۳۴ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان شد

جهان صنعت نیوز| مهدی نیکدل در جلسه مشترک مدیران عامل و هیات مدیره شرکت های تابعه و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان افزود:دولت مطابق قانون باید معادل سهمی که از حقوق فرهنگیان به مبلغ یک و دو دهم درصد کسر و به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می شد پرداخت می کرد که این امر در برنامه پنجم توسعه به طور کامل نادیده گرفته شده بود.


وی تصریح کرد:با تعامل مجلس شورای اسلامی و رای دیوان عدالت اداری، دولتی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان منتفی شد و در ۱۵ دی ماه امسال با این رای، سازمان برنامه و بودجه به دلیل پرداخت نکردن مبلغ یک و دو دهم درصد به حساب فرهنگیان عضو صندوق، محکوم و موظف به پرداخت معوقات از سال ۹۰ تا ۹۵ شد.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود : بر اساس قانون از سال ۷۶ کارکنان دولت ۲٫۵ درصد حقوقشان کسر و همین مبلغ نیز توسط دولت پرداخت و برای آنها ذخیره می شود.

نیکدل بیان داشت:پیش از این دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود که فرهنگیان به دلیل دارا بودن صندوق ذخیره و این مساله که صندوق دولتی است، مبلغی از دولت نمی تواند در حساب آنها ذخیره شود؛ حال آنکه برخی از فرهنگیان اصلا عضو صندوق نیستند و از سوی دیگر صندوق به هیچ وجه دولتی نیست.

عمومی
شناسه : 10110
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا