جمعیت دانشجویی ۲۱ برابر شد

جهان صنعت نیوز| همچنین تعداد دانشجویان و تعداد اعضای هیأت‌ علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، با رشد خیره‌ کننده‌ای روبه‌رو شده است.


تعداد کل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) از ۲۳۲ دانشگاه در سال ۱۳۵۷ و با رشد ۱۲ برابری به ۲ هزار و ۷۲۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ رسید.

تعداد اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) از ۷ هزار و ۲۳۱ نفر در سال ۱۳۵۷، به ۸۵ هزار و ۵۹۲ افزایش یافت که رشد حدود ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.

همچنین سایر اخبار مهمی که امروز در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد، به این شرح است.

براساس اعلام سازمان امور دانشجویان، آن دسته از دانش آموختگانی که مدارک تحصیلی خارجی خود را صرفاً از کشورهای فرانسوی زبان شامل سوئیس، کانادا، فرانسه همچنین عرب زبان دریافت کرده اند، برای ارزشیابی مدارک خود ضروری است از امروز شنبه ۲۷ بهمن ماه جاری نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی از طریق پرتال سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ اقدام کنند.

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام اولیه به نشانی https://portal.saorg.ir/registration-the-applicant مراجعه و پس از انجام ثبت نام، جهت تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره کل امور دانش آموختگان به منظور ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به بخش خدمات سامانه مراجعه داشته باشند.

فرآیند ثبت نام همراه با جزئیات تکمیلی در بخش راهنمای استفاده از سامانه در سایت مذکور قابل مشاهده است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین جلسه کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو-ایران، گفت: انتصاب رؤسای جوان برای دانشگاه‌های کشور و کاهش فاصله سنی میان رؤسای قدیم و جدید از جمله اقدامات انجام شده توسط وزارت علوم به منظور حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه گفتمان جوان‌گرایی در صورت استمرار نهادینه می شود، افزود: استعدادهای جوانان ایرانی فوق‌العاده است و انتقال تجربه‌های مدیریتی نسل گذشته به جوانان از ضروریات امروز محسوب می‌شود.

غلامی با اشاره به لزوم حرکت تشکل‌های مردم نهاد به سمت امیدوار کردن جوانان برای آینده بهتر، بر توجه به علایق اجتماعی و فرهنگی جوانان تاکید کرد.

۹۰۰ نیاز فناورانه جمع آوری شده نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی، اعلام شد.در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا) که با همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، از سوم تا ششم دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، ۷۰ سازمان و شرکت حضور یافتند تا از ظرفیت شرکت ها و موسسات بومی فعال در حوزه تولید مواد، قطعات، تجهیزات و سیستم ها برای رفع نیازمندی های فناورانه خود بهره مند شوند.

اخبار برگزیده
شناسه : 11592
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا