آمادگی وزارت کار برای اعزام جوانان متقاضی کار به خارج از کشور

جهان صنعت نیوز| عیسی منصوری معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران که امروز (دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فاصله بین عرضه و تقاضا جزء اولین و مهم‌ترین موضوعات در بحث اشتغال است که با توجه به آن ما باید ظرفیت‌های خودمان را تکمیل کنیم.


وی افزود: در زمان رونق اقتصادی، دغدغه افراد پیدا کردن کار مناسب و بهتر است، اما در روز‌هایی که در دوره رکود به سر می‌بریم مسئله افراد، تنها پیدا کردن یک کار بر اساس اولویت‌های شخص جویای کار است.

معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امسال دومین سال برگزاری این جشنواره به صورت منظم است که در روز اول کاری دومین دوره آن ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی معرفی شد که در ادامه مبنای کار می‌تواند شرایط اعزام نیروی کار به خارج از کشور چه در کشور‌های اروپایی و چه در کشور‌های آسیایی فراهم شود.

منصوری در خصوص مهمترین مشکلات اشتغال در خارج از کشور گفت: در بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور بحث آموزش زبان جزء اولویت‌های اعزام افراد جهت اشتغال است که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت کار نسبت به آموزش زبان به کار جویان و متقاضیان اشتغال در خارج از کشور در مدت کوتاه اقدام می‌کند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام علاقه‌مندان به کار در خارج از کشور گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کار اقدام به ثبت نام و مسیر خود را انتخاب کنند.

معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح اولویت بندی اعزام و اشتغال گفت: در حال حاضر رشته‌های فنی و پزشکی در صدر اولویت‌ها و در کنار آن رشته‌های تخصصی و مهارتی هم جزء یکی دیگر از پرتقاضاترین رشته‌ها هستند.

وی در خصوص یکی از اهداف این نمایشگاه افزود: کار در سایر کشور‌ها یکی از اهداف این نمایشگاه است که وزارتخانه طرح‌های حمایتی همچون عوارض خروج از کشور و اجرای طرح بیمه کارگران را برای کارگران اجرا می‌کند.

منصوری در خصوص بازگشت نیرو‌های کار آموزش دیده به داخل کشور گفت: تمهیداتی پیش بینی شده است تا نیرو‌های کاری که به خارج از کشور می‌روند، بعد از پایان آموزش‌های لازم و کسب مهارت و تخصص، به داخل کشور بازگردند و نیرو‌های جوان این سرزمین را برای کسب مهارت آموزش دهند.

 

عمومی
شناسه : 14466
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا