آغاز به کار اولین دانشگاه بین‌المللی D8 در ایران

جهان صنعت نیوز| دکتر منصور غلامی در حاشیه نشست اعضای کشورهای گروه دی هشت که امروز در ستاد مرکزی وزارت علوم برگزار شد، از آغاز به کار اولین دانشگاه بین‌المللی در ایران خبر داد و گفت: کشورهای عضو این دانشگاه از هشت کشور در حال توسعه جهان اسلام هستند که همکاری‌های علمی و فرهنگی در کنار همکاری‌های اقتصادی این کشورها شروع خواهد شد و در این رابطه دانشگاهی با عنوان دانشگاه بین‌المللی “دی هشت” تصویب می‌شود.


وی در ادامه بحث تأسیس دانشگاه دی هشت از هشت سال پیش وجود داشت و قرار بود این دانشگاه در ایران تأسیس شود و حدوداً چهار سال پیش دانشگاه بوعلی سینای همدان داوطلب تأسیس این دانشگاه شد و در همان زمان این موضوع در وزارت علوم به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان تأیید شد و در دو سال گذشته نیز مقدمات تشکیل این دانشگاه شکل گرفت و با مجموعه دبیرخانه گروه D8 هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و دو رشته قبل از شکل گیری و آماده سازی این نوع نشست‌ها تأسیس شد و نهایتاً در جلسه امروز و روز گذشته موضوعات تخصصی شکل گیری اساسنامه دانشگاه بررسی an و در نهایت به تصویب اعضای گروه D8 رسید.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: عملاً با تصویب اساسنامه فوق کلید رسمی فعالیت دانشگاه بین‌المللی D8 در ایران شروع به کار خواهد کرد و پذیرش دانشجو در این دانشگاه از همه کشورهای دنیا و به خصوص با تاکید بر کشورهای گروه D8 صورت خواهد گرفت که می‌تواند به صورت بورسیه از کشورهای دیگر و یا با هزینه شخصی اتفاق بیفتد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های آموزش عالی ایران و کشورهای عضو در دانشگاه بین‌المللی D8 استفاده خواهد شد و در آینده نیز ممکن است دوره‌های مشترک با مدرک مشترک توسط کشورهای عضو در این دانشگاه تعریف شود و امیدوارم بتوانیم یک کار قوی و نمونه در همکاری‌های بین‌المللی داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: تاکید همه اعضا این است که از ظرفیت دانشگاه D8 برای تبادل دانشجو و تربیت نیروی انسانی کارآمد را استفاده کنیم تا در حوزه اقتصادی نیز اثرگذاری لازم اتفاق بیفتد. ضمن اینکه تلاش داریم طرح‌های تحقیقاتی مشترک برای اثرگذاری اقتصادی در بین کشورهای عضو D8 تعریف شود.

عمومی
شناسه : 16064
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا