آسیب‌های فضای مجازی به یک معضل تبدیل شده است

جهان صنعت نیوز| معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آسیب‌های فضای مجازی به یک معضل جدی تبدیل و حتی این آسیب وارد برخی ادارات هم شده است.


محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دوازدهمین نشست ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های فضای مجازی را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: آسیب‌های فضای مجازی به یک معضل جدی تبدیل و حتی این آسیب وارد برخی ادارات هم شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی واقعاً خود را درگیر این وسیله ارتباطی (گوشی تلفن همراه) کرده‌اند و تقریباً به فضای مجازی معتاد شده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تداخل پیدا نکردن برنامه‌های شورای اجتماعی کشور با برنامه‌های معاونت اجتماعی قوه قضاییه تصریح کرد: کار اصلی این معاونت، پیشگیری از وقوع جرم است، اما همراه با کار پیشگیری از جرم باید روی آسیب‌ها هم تمرکز داشته باشیم و اقدامات ما منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود.

وی از مدیران کل معاونت خواست تا مرتب رصد کنند و این دو وظیفه را در کنار هم به انجام برسانند و درعین حال آن دو را باهم مخلوط و ترکیب نکنند.

الفت با بیان اینکه برنامه‌های شورای اجتماعی کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید باهم پیش برود، گفت: ما در دستگاه قضایی امین مردم هستیم لذا منافع عمومی و مصلحت سازمان هر دو را باید رعایت کنیم.

معاون قوه قضاییه همچنین خواستار حفظ و تقویت امانت‌داری، دانایی، عفاف و حجاب شد و گفت: درهمین راستا مسابقه‌ای هم در این معاونت برگزار شد که معلوم شد مبانی فکری و اعتقادی عفاف و حجاب نیازمند تقویت است.

براساس این گزارش، در این نشست هدایت‌گران برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ خود، ارائه و میزان اثر بخشی این برنامه‌ها را تشریح کردند.

 

عمومی
شناسه : 14940
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا