روز بیست و ششم- اصطلاحات بازار ارز

لات(Lot): هر لات معاملاتی طبق تعریف معــادل ۱۰۰۰۰۰ واحد از ارز سمت چپ یک جفت ارزی است.

مارجــین: این مفهوم یک حساب اعتباری است که شما تنها با آن معامله می‌کنید و حق برداشت از آن را ندارید. این حساب چندین برابر موجودی اولیه به شما اعتبار میـ‌دهد که این به شرایط کارگزار بستگی دارد. معمــولا از ۲۰ تا ۵۰۰ برابر متغیر است. مارجین در واقع مانند یک اهرم عمل می‌کند. به همین خاطر در اصطلاح به این ارزش‌افزوده Leverage گفته می‌شود و منظور از عبارت Leverage ۱:۱۰۰ اعتبار ۱۰۰ برابر سرمایه اولیه است.

مارجین کال یا کال مارجین‌: در صورتی که پوزیشن‌های بازار ارز شما آنچنان به سمت ضرر برود که موجودی شما از مارجین مورد نیاز بازار ارز کمتر باشد و بروکر بیم داشته باشد که با ادامه این روند حساب بازار ارز شما صفر شود و مجبور شود بقیه زیان را خود متقبل شود، یک یا تمام پوزیشن‌های بازار ارز شما را می‌بندد و از ادامه ضرر جلو‌گیری می‌کند که به این حالت مارجین کال بازار ارز گفته می‌شود.

پوزیشن‌: به یک معامله باز در بازار بازار ارز پوزیشن گفته می‌شود. با انجام یک معامله در جهت معکوس می‌توان پوزیشن را بست.

سوآپ‌: در صورتی که یک پوزیشن بازار ارز در ساعت ۲۴ پلتفرم بروکر باز باشد برای نگهداری آن هزینه‌ای اخذ می‌شود که به آن سوآپ بازار ارز گفته می‌شود. این هزینه در بروکر‌های مختلف بازار ارز متفاوت است و در اکثر موارد با اختلاف نرخ بهره جفت ارز معامله‌شده متناسب است. همچنین بعضی از بروکر‌ها سوآپ مثبت هم دارند. بروکر‌هایی هم هستند که حساب‌های بدون سوآپ ارائه می‌کنند.

آموزش رایگان
شناسه : 87502
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا