روزهفدهم-کریپتوکارنسی یا رمز ارز

اتاق معاملاتی محل تجمع معامله‌گران، تحلیل‌گران و خبرخوان‌هایی است که در بازارهای مالی فعالیت می کنند. از آنجا که تجارت الکترونیک هر روز بیش از پیش در بازارهای مالی جا باز می‌کند، اکنون شاهد شکل‌گیری اتاق‌های معاملاتی تحت وب نیز هستیم.

یک اتاق معاملاتی دو نوع فعالیت تجاری را پوشش می‌دهد:

  1. معامله‌های ساده و خرید و فروش به شیوه آربیتراژ. در این حالت اتاق معاملاتی بیشتر در مقام فروشنده ظاهر می‌شود.
  2. مدیریت پرتفولیو (مجموعه‌ای از برنامه‌ها و عملیات‌ها). در این حالت اتاق معاملاتی بیشتر در مقام خریدار ظاهر می‌شود.

اولین اتاق‌های معاملاتی توسط کارگزاران و بانک‌های سرمایه گذاری راه‌اندازی شد و پس از آن شرکت‌های بزرگ مدیریت دارایی نیز به دنبال راه اندازی اتاق معاملاتی رفتند.

اتاق معاملاتی به دلیل گرد هم آوردن مجموعه‌ای از تخصص‌های متنوع و هم‌پوشان، توانایی تحرک و واکنش سریع به فعالان بازارهای مالی می‌دهد و به دلیل همین خصوصیت، توانسته است مورد توجه شرکت‌های کارگزاری و مالی قرار بگیرد.

 

تهیه شده در گروه آموزشی خانه اقتصاد

آموزش رایگان
شناسه : 84746
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا