۸۵ اولویت وزارت راه در ۷ محور در سال «جهش تولید»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد اسلامی» در پنجمین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری «جهش تولید» با اشاره به طرح‌های در دست اقدام و قابل بهره برداری تا پایان سال ۹۹ وزارت راه، اظهار داشت: اولویت‌بخشی به حوزه مسکن، نقش مهمی در تحریک اقتصاد کشور در صنایع مختلف مرتبط با ساخت و ساز خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های ریلی، جاده‌ای، روستایی و تکمیل طرح‌های بندری و ساخت شناورهای بومی را در سال «جهش تولید» از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

اسلامی با بیان اینکه امسال در بخش ریلی، ۲ هزار دستگاه واگن و کشنده تولید داخل به ناوگان کشور افزوده می‌شود،‌ از ساخت بیش از هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد.

وی گفت: برای ساخت ماشین آلات راهسازی، با شرکت هپکو، پیش‌تر قراردادی تنظیم شده که علاوه بر اینکه موجب خروج این شرکت و همکاران قطعه‌ساز آن خواهد شد، موجبات نوسازی ناوگان را نیز فراهم خواهد آورد.

اسلامی تکمیل راه آهن خواف – هرات را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در سال جاری دانست و افزود: ساخت و تکمیلی راه آهن میانه- بستان‌آباد یکی دیگر از طرح‌های مهم در بخش ریلی، است که موجب کم شدن فاصله میان دو شهر تهران و تبریز شده و طول مسیر را بیش از ۱۱۴ کیلومتر کاهش می‌دهد و زمان سیر را بیش از ۵ ساعت کوتاه می‌کند.

در پنجمین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری «جهش تولید» سازمان برنامه و بودجه که اختصاص به بررسی طرح‌های وزارت راه و شهرسازی داشت، طرح‌های در دست اقدام و قابل بهره‌برداری تا پایان سال ۱۳۹۹ بررسی و مقرر شد که نحوه تخصیص بودجه به این طرح‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک، حداکثر تا پایان فروردین‌ماه مبادله شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 97475
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا