۶۵۰ کیلومتر راه آهن نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: عباس خطیبی با اشاره به قرار گرفتن ۸ پ روژه ریلی در قالب جهش تولید به طول ۱۱۰۰ کیلومتر اظهار داشت: این پروژه‌ها بر اساس یکی از سه موضوع اتصال به مراکز استان‌ها، تکمیل کریدورهایسعه جاده ابریشم ریلی بودیم.

وی اشاره کرد: همزمان با بهره‌برداری از این خط آهن عملیات اجرایی قطعه ۴ راه آهن خواف- هرات نیز از سوی افغانستان آغاز شد و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ریل گذاری ۳۰۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن و عملیات تکمیل خط در سال گذشته را گام مهمی در تحقق اهداف توسعه شبکه ریلی برشمرد و گفت: در سال گذشته زیرسازی ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تمام شد و به مرحله اجرای «ساب‌گرید (subgrade)» رسید و ۲۵ هزار متر مربع ایستگاه در کشور احداث شد.

خطیبی با تاکید بر رشد اقدامات در حوزه توسعه ریلی در سال گذشته نسبت به قبل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۱۹ درصد در حوزه ساب‌گرید، ۳۶ درصد در ریل گذاری و ۴۱ درصد در ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد صورت گرفته است که آمار بسیار قابل توجهی در سخت‌ترین سال قرن اخیر از نظر همه گیری بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه از تکمیل و بهره‌برداری ۵ پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۵ کیلومتر، راه آهن بستان آباد- تبریز به طول ۴۴ کیلومتر، راه‌آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر، راه آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر و محور ریلی رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به ترتیب در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولیدات داخلی گفت: تمام تلاش ما فراهم کردن بسترهای لازم برای پشتیبانی و مانع زدایی در راه تولید داخلی است و عملاً این اقدام از سال ۱۳۹۹ در حوزه ریلی ملی، سوزن و ادوات بخش‌های مختلف راه‌آهن انجام گرفته است به طوری که در این بخش‌ها کشور به خودکفایی رسیده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 185858
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا