۶۲۷ هزار تن کالای اساسی امسال وارد بندر چابهار شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بهروز آقایی روز سه‌شنبه اظهارداشت: واردات کالای اساسی در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و این امر نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.


وی افزود: امسال شاهد ثبت رکورد خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر شهید بهشتی چابهار بودیم چون یکی از اهداف این اداره‌کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اقیانوسی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این مهم با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه روزی محقق شده و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.

وی تصریح کرد: در پی حمل و جا به جایی کالا با حجم زیاد تاثیر شگرفی در اشتغالزایی در بخش حمل و نقل داشته است. 

آقایی ادامه داد: بندر چابهار از مهمترین بنادر ایران است و این بندر به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدورهای بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از با صرفه‌ترین مسیرها برای صادرات، واردات و ترانزیت کالاست.

وی تصریح کرد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد و با همت و توجه دولت و ورود بموقع کالا در شرایط تحریم و بحران ویروس کرونا هیچ کمبودی در کشور احساس نخواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 125363
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا