۶۱ طرح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ۶ استان افتتاح شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  صبح پنجشنبه در چهل و یکمین هفته از افتتاح طرح‌های کشور با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری به‌شکل ویدئو کنفرانسی ۶۱ طرح شامل پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و ۲۸ طرح اقتصادی و زیربنایی در منطقه آزاد قشم، ۴ پروژه ساخت اسکله مجمع بندری و زیرساخت‌های پسکرانه و ۱۵ طرح زیربنایی و صنعتی در منطقه آزاد انزلی، پترو دوار کیش و ۲ طرح صنعتی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی افتتاح شد.


همچنین واحدهای تولید استیل صنعت ماهان پویا و ۴ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، طرح‌های قطعات الکترونیکی هواپیما و مواد شوینده و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان و ۳ طرح توسعه زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه از دیگر طرحها و پروژه‌هایی بود که امروز از سوی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ارزش سرمایه گذاری این طرح‌ها در بخش‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۶۰ میلیون دلار و ۱۳ میلیون یورو است و برای سه هزار و ۲۲۳ نفر ایجاد اشتغال می کند.

۲۷ طرح اقتصادی و زیربنایی به همراه پالایشگاه نفت خام فوق سنگین با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر در منطقه آزاد قشم توسط سازمان مناطق آزاد به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

در منطقه آزاد انزلی نیز با بهره برداری از چهار پروژه ساخت اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساخت‌های پسکرانه و ۱۴ طرح صنعتی و تجاری، با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد تومان برای حدود ۴۷۰ نفر اشتغال زایی شد.

۲ طرح صنعتی و خدماتی با سرمایه گذاری پنج میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی به بهربرداری رسید که برای ۱۳۳ نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشتغال ایجاد کرد.

۳ طرح زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی، افتتاح شد که برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

در منطقه ویژه اقتصادی سهلان افتتاح چهار طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، در مجموع برای بیش از ۱۳۰ نفر شغل ایجاد کرد.

در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی و ۲ و ۵۰۰ هزار میلیون یورو بخش خصوصی، ۳ پروژه تولیدی و صنعتی به بهره برداری رسید که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

پیش از این در ۲۰ شهریور ماه ۵۸ طرح بزرگ به ارزش سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیون یورو با اشتغالزایی چهار هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق آزاد قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی ارس و پیام به بهره برداری رسیده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 165220
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا