۶۰۰۰ معدن تا پایان سال به سرمایه‌گذاران متعهد تحویل می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: «علیرضا رزم حسینی» پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق ضمن قدردانی از خیر این طرح، اظهار کرد: ساخت این مجموعه بهداشتی و درمانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده و سرمایه‌گذار معدن این منطقه، اقدام به ساخت مرکز درمانی نیز کرده است.


وی با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دور افتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن‌خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان این که ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می‌شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار برنامه‌هایی برای رشد اقتصادی داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه معدن، با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین ۵ تا ۶ هزار معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می گیرد.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه بیان کرد: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول ۴۰ سال گذشته است که یک وزیر به روستای سبزدشت سفر می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

یاداور می‌شود؛ مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر با اعتبار چهار میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک کلنگ زنی شد. وزیر صمت در ادامه سفر دور روزه‌ی خود به استان یزد، پس از کلنگ زنی این طرح از معدن سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و صنایع جوار معدنی آن بازدید کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 173319
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا