۴ جاسوس آمریکایی آزاد می‌شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شبکه «المیادین» به نقل از منابع ایرانی اعلام کرد که واشنگتن ۴ زندانی ایرانی را آزاد خواهد کرد.

ایران در مقابل آزادی ۴ ایرانی، ۴ آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد.

المیادین به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره‌ای نکرده است.

بر اساس این منابع، مذاکرات امنیتی مشابهی نیز بین طرف ایرانی و انگلیسی در جریان است. در این مذاکرات، مقرر شد لندن ۴۰۰ میلیون پوند از اموال بلوکه شده ایران را آزاد می‌کند.

همچنین به گفته این منابع، واشنگتن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد خواهد کرد.

گفتنی است که پس از پیگیریهای مکرر آمریکایی ها در دوره جمهوری خواهان ودموکرات ها ، نهایتا «جیسون گیت» تکرار شد.

بافشار وارده برتیم بایدن و نیاز فوری او برای نمایش پیشرفت در پرونده ایران به کنگره،آمریکایی ها حاضر شده اند با آزادی ۴ایرانی فعال در دور زدن تحریم و پرداخت ۷ میلیارد دلار،  ۴ جاسوس آمریکایی که بخشی از دوره محکومیت خود را سپری کرده اند،تبادل کنند.

قبلا آمریکا و واسطه های اروپایی تلاش کرده بودند بدون امتیاز دهی ، ایران را وادار به تبادل کنند تا ضمن کاستن از ضربه حیثیتی ایران به سرویس جاسوسی آمریکا، از تکرار ماجرای جیسون گیت جلوگیری کنند .

 در پرونده جیسون ، ایران با تحمیل اراده خود به اوباما موفق شد ۱/۷میلیارد دریاقت کند.

به دنبال این اتفاق موضوع تبادل نازنین زاغری جاسوس انگلیسی در ازای ۴۰۰میلیون پوند نیز قطعی شده است.

 شواهد حاکی است که در پی این اتفاق مطالبه اعضای هیئت ایرانی از طرف غربی در روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها ،افزایش یافته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 187081
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. بااین سازش خفت بارچه نیازی به اینهمه مذاکرات طولانی داشتیدفرقی مگه میان کره وقطراست اختیارخرج پول خودمان رانداریم فقطبایدغذاوداروبخریم وجاسوسی شغل پردرامدوازاددرایران می شودونزداپوزیوسیون قهرمان می شوندابروی کشوررابردیدبنظرم تااینهاازکشورخارج نشده اندمجلس وشورای امنیت بایدورودکندوجلوی انرابگیرداگرتوضیح کافی نداریداستعفادهیددیگرقابل اعتمادنبستیدومظنون تلقی می شوید

دکمه بازگشت به بالا