۴۰ درصد نقدینگی شرکت مس در سرچشمه/امسال رکورد تولید را خواهیم شکست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “اردشیر سعد محمدی” صبح امروز سوم اردیبهشت ماه در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان پیرامون انتقال حساب صنایع بزرگ به داخل استان گفت: در شرکت ملی مس به ذخایر بسیار خوبی دسترسی داریم و براساس برنامه های پیش رو، در سال‌جاری رکورد تولید را خواهیم شکست.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری شرکت ملی مس در سال گذشته، خاطرنشان کرد: معادن و واحدهای جدیدی در دره آلو، میدوک، سرچشمه و سایر نقاط در دست ایجاد است و در مجموع شرکت ملی مس در مسیری مهم برای کشور حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس در اجرای مسوولیت های اجتماعی خود در برابر کرونا نیز فعال و پیشتاز بوده و در این راستا ضمن توجه به سلامت کارکنان خود، ایجاد بیمارستانی با ۷.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در رفسنجان را در برنامه دارد و در کنار آن بیش از ۸.۵ میلیارد تومان نیز در حوزه های درمانی و بهداشتی استان کرمان هزینه کرده است. 

سعدمحمدی گردش مالی شرکت ملی مس ایران در سال‌گذشته را ۲۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: اقدامات لازم برای انتقال حساب های این شرکت به استان انجام شده و در حال حاضر ۴۰ درصد نقدینگی ما در سرچشمه، ۲۰ درصد در تهران، ۲۰ درصد در میدوک و ۲۰ درصد نیز در سونگون است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیاردی شرکت ملی مس در حوزه های جاری، عنوان کرد: بر اساس مستندات موجود، این شرکت اقدامات مورد نیاز در راستای انتقال حساب های خود به استان را انجام داده و در این راستا باید عملکرد بانک ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران خاطر نشان کرد: ایجاد صنعت جایگزین برای کاهش هزینه ها در تولید موضوعی جدی در سطح دنیا است و شرکت ملی مس ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 102251
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا