۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور فعال می شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  داریوش اسماعیلی در حاشیه بازدید از معادن استان خوزستان که روز پنجشنبه (۵ تیرماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت صمت امسال در برنامه دارد که ۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور را فعال کند.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور، ۴ هزار و ۴۰۰ معدن غیرفعال هستند و در تلاش هستیم که این معادن را فعال کنیم. معادنی که پروانه بهره برداری دارند اما غیرفعال هستند نیز امسال تعیین تکلیف خواهند شد.

وی افزود: تا هفته آینده بخشنامه ای از وزارت صمت به سازمان های تابعه در استان ها ابلاغ می شود که افرادی که پروانه بهره برداری از معادن دارند تا سه ماه فرصت دارند فعالیت خود را آغاز کنند و در غیر این صورت معدن واگذار خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از دیگر برنامه های کاری وزارت صمت در بخش معادن بر اساس اولویت، افزایش ۲۰ درصد ذخایر معدنی، افزایش ۲۵ درصدی استخراج از معادن کشور و افزایش ۲۰ درصدی محصولات معدنی است.

وی بیان کرد: وزارت صمت همچنین در نظر دارد میزان اکتشافات معادن ۲۵ درصد افزایش یابد و پهنه هایی که برای اکتشاف معدن مشخص شده اند نیز سازمان دهی و تعیین تکلیف شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به خوزستان ضمن بازدید از معادن نمک در شادگان و بررسی وضعیت بهره برداری نمک از این معدن، با مسئولان سازمان صنعت خوزستان نیز در خصوص وضعیت معادن استان نشست داشت.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 116909
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا