۱۵۰۰ فیلم آموزشی ویژه دانش‌آموزان در آپارات بارگزاری شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  با توجه به تعطیلات مدارس ناشی از شیوع کرونا و وقفه ایجاد شده در فرایند یادگیری دانش‌آموزان و به منظور جبران این وقفه، وزارت آموزش و پرورش و دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی روش‌های گوناگونی چون آموزش از طریق فضای مجازی توسط معلمان در کنار تدریس و آموزش دروس از طریق رسانه تلویزیون را در دستور کار خود قرار دارد.

حدود ۸۵۰ ویدیوی آموزشی مربوط به معلمان و حدود ۶۵۰ فایل هم مربوط به دانش‌آموزان در آپارات بارگذاری شده است.

مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی  پیشتر  اعلام کرده بود که معلمان برای موفقیت بیشتر در تدریس خود نیازمند مواد و رسانه‌های آموزشی و تربیتی تکمیلی هستند. از این جهت استفاده حداکثری از توان‌بخش خصوصی در کنار تولیدات سازمان پژوهش در دستور کار سازمان قرار دارد.

در این راستا پلت فرم‌هایی در وزارتخانه در حال راه‌اندازی هستند که امکان ورود تولیدات بخش خصوصی بعد از کنترل استانداردهای آموزشی را به فرایند آموزش مجازی معلمان فراهم می‌کند. از این نظر به‌ طور رسمی از بخش خصوصی دعوت می‌شود تا اگر در ۵ قالب فیلم‌های آموزشی، نرم‌افزارهای آموزشی، وب‌سایت‌های آموزشی، پلتفرم‌ها و سامانه‌های آموزشی و بازی‌های آموزشی تولیداتی دارند، محصولشان را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارائه کرده و برای دریافت اعتبارنامه‌های ۶ ماهه اقدام کنند تا امکان ورود به آموزش مجازی رسمی وزارتخانه را پیدا کنند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 95456
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا