۱۴۷ معدن کوچک مقیاس فعال شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «عباس نعیمی» در جلسه پایش طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اضافه کرد: براساس برنامه تا پایان مهر امسال، در چارچوب طرح یاد شده تعداد ۶۷۲ معدن شناسایی و اولویت‌بندی شده و بر روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی انجام شد.


وی اضافه کرد: طی این مدت تعداد ۶۴ معدن به شیوه مستقیم و ۸۳ معدن بوسیله فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته‌اند.

به گفته نعیمی،  اقدام‌های مربوط به صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد برای امسال هدف‌گذاری شده است.

احیا، فعال سازی و توسعه ۲۹۳ معدن تاکنون

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به عملکرد طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از ابتدای اجرا تصریح کرد: این طرح از اوایل پارسال تاکنون موجب شد تا دو هزار و ۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت بندی شود و روی یکهزار و ۲۱۴ معدن، اقدام کلینیکی اجرا شد.

وی افزود: براساس طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، از ابتدا تاکنون ۲۹۳ معدن، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته است.

ارجاع ۱۶ پرونده معدنی به بانک

«فرید دهقانی» مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی در این نشست گفت: اکنون، برای ۳۵ معدن کوچک مقیاس در این صندوق، پرونده تشکیل شده و از این میزان، ۱۶ پرونده تکمیل، در حال ارجاع به بانک و صدور بیمه‌نامه است.

وی گفت: برای ۱۴ پرونده نیز مهلت یک ماهه برای تکمیل مدارک داده شده و پس از اتمام این مرحله، برای صدور بیمه نامه به بانک معرفی خواهند شد.

براساس آمار وزارت صنعت، اکنون بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ معدن در سطح کشور فعال محسوب می‌شوند که بطور متوسط سالیانه ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود که سهم مصالح ساختمانی ۶۰ تا ۶۵ درصد برآورد می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 146561
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا