۱۰ درصد شبکه برق کشور فرسوده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به چالش صنعت برق در تأمین زمین برای احداث شبکه برق در کلانشهرها گفت: احداث شبکه برق در این شرایط، سبب افزایش هزینه‌ها و در برخی موارد سبب طولانی شدن و یا به نتیجه نرسیدن طرح می‌شود.


وی با اشاره به وجود تجهیزاتی با ابعاد کوچک‌تر و نیاز کمتر به زمین بزرگ برای احداث، افزود: ما به دنبال استفاده از سازوکار جدید هستیم که از جمله آن پست‌های gls است که با کاهش ۹۰ درصدی به زمین نسبت به پست‌های قدیمی امکان خدمات دهی را تسهیل می‌کنند. استفاده از فضای زیرزمینی و زمین‌های بجامانده از پست‌های قدیمی راهکار احداث مراکز جدید است.

رجبی مشهدی به احداث شبکه‌های برق بصورت دفنی، اشاره کرد و ادامه داد: در این روش هزینه‌های احداث بسیار کاهش می‌یابد، اما به دلیل ایجاد محدودیت‌های ترافیکی استفاده از این روش به راحتی امکانپذیر نیست.

این مقام مسؤول با بیان اینکه روش سوراخ کاری جهت دار افقی راهکار دیگری برای احداث شبکه‌های برق است اظهار داشت: در این روش که هم اکنون در مشهد درحال انجام است هزینه‌های احداث شبکه به یک چهارم کاهش یافته و روند اجرای آن نیز سرعت می‌یابد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119447
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا