گرانی سیمان، کارگران ساختمانی را بیکار کرد!

به گزارش جهان صنعت نیوز:  هادی ساداتی اظهار کرد: متاسفانه افزایش قیمت سیمان مدتی در روند فعالیت کارگران‌ساختمانی اختلال ایجاد کرد و باعث توقف پروژه ها شد؛ در حال حاضر نیز بسیاری از کارگران ساختمانی بیکارند و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان بر فعالیت آنها تاثیرگذار بوده است.


وی با بیان اینکه در بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی کسی حاضر به پیگیری نیست و با ضعف نظارت نهادها و دستگاههای نظارتی روبه رو هستیم، گفت: سال گذشته قیمتی که در مورد سیمان توافق کرده بودند ۳۳ هزار تومان بود و قیمتی بود که زیرنظر سازمان حمایت تعیین شده بود ولی امسال به پاکتی ۸۵ هزار تومان رسید و دست آخر هم قیمت را به ۹۰ هزار تومان و حتی ۱۵۰ هزار تومان رساندند و بازار را به هم ریختند.

ساداتی درباره تاثیر قطعی برق بر فعالیت کارخانه های سیمان گفت: ماینرها و قطعی برق ربطی به این مسأله ندارد، چطور ممکن است به یکباره همه کارخانه ها با هم در تولید سیمان دچار مشکل شوند آن‌ هم در شرایطی که قطعی برق در ساعات خاصی اتفاق می افتد؟ لذا این مساله که ماینرها دلیل افزایش قیمت سیمان شده‌اند را قبول ندارم و معتقدم برخی شرکتهای سیمان با هم لابی و تعطیل می کنند تا قیمت ها را بالا بکشند و بازار را متشنج کنند.
وی ادامه داد:متاسفانه در جریان افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان هیچ کسی اعتراض نمی کند و حرفی نمی زند که دلیل بالا رفتن قیمتها چیست و پیگیری نمی کند که چرا قیمت مصالح بی‌رویه بالا می رود و سازمانهای نظارتی که نیازی به بردن نامشان نیست حتی شورای عالی نظارت وزارت صمت همه تسلیم این جریان می شوند.

نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی بر ساخت و سازها و فعالیت کارگران ساختمانی تأثیرگذار است، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط هنوز مطلوب نیست و در توزیع سیمان مشکل داریم. مصالح و سیمان به دست ما نمی رسد که کارگران ساختمانی بتوانند مشغول کار باشند و پروژه های ساختمانی از این وضعیت متاثر هستند.

وی گفت: مصالحی مثل سیمان و فولاد و میلگرد  به گونه ای نیست که از قبل بشود آنها را ذخیره کرد و باید مرحله به مرحله تامین کرد چون پروژه های ساختمانی این امکان را ندارند که یکجا خرید کنند و آن را مرحله ای تامین می کنند لذا این مسأله پروژه هایی هم که می خواهد به تازگی شروع شود متوقف و عده زیادی از کارگران ساختمانی را بیکار می کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 210330
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا