گاف امنیتی سامسونگ؛ اطلاعات کاربران در خطر

جهان صنعت نیوز| این روزها حفاظت از امنیت سایبری و فایل‌های محرمانه شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی متعددی در جهان از اهمیت بسزایی برخوردار شده است، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های دقیق خود به شدت در تلاش هستند سهل‌انگاری شرکت‌های بزرگ در جهان را کشف کرده و با یادآوری آن به آنها هشدار دهند که هرچه سریع‌تر به برطرف کردن نقص و مشکلات امنیتی مربوطه بپردازند تا حریم خصوصی کاربران آنها دچار مشکل نشود.


این طور به نظر می‌رسد که برخی از اطلاعات و فایل‌های محرمانه سامسونگ برای مدتی تقریباً طولانی برای دسترسی عموم کاربران و هکرها روی فرم پلت‌فرم گیت‌لب قرار داشته است.

گفته می‌شود این فایل‌های افشا شده شامل سورس کدهای مربوط به پروژه گجت‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و همچنین سرویس‌های مربوط به دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ می‌شود که حاوی اعتبارنامه‌های دسترسی به حساب سرویس وب آمازون و گذرواژه‌های گیت‌لب چندین کارمند آن نیز می‌شود که این امر دسترسی بیشتری را برای هکرها و مجرمان سایبری به ارمغان می‌آورده است.

سخنگوی شرکت سامسونگ در گفتگو با گزارشگر وب سایت تک کرانچ خاطرنشان کرده است که تمام رمز عبورها و اعتبار نامه‌های این پلتفرم به صورت آزمایشی در گیت لب قرار داده شده بوده، حالا سریعاً تغییر یافته است اما این در حالیست که پژوهشگران امنیتی مربوطه مدعی شده‌اند که در تاریخ ۱۰ آوریل این آسیب‌پذیری را به شرکت سامسونگ اطلاع داده‌اند ولی این شرکت رمزهای مذکور را در تاریخ ۳۰ آوریل تغییر داده است که این امر نشان دهنده سهل‌انگاری آشکار این تکنولوژی کره‌ای است.

وی بر این باور است که این سهل‌انگاری امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران محصولات مذکور را در آینده به مخاطره خواهد انداخت.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 17780
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا