گازرسانی ۱۲۰ میلیون متر مکعبی به نیروگاه‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز: «مهدی جمشیدی دانا» امروز (دوشنبه) با بیان اینکه در مجموعه انتقال گاز ایران اقدامات لازم برای مقابله با سیل احتمالی، امادگی کامل دارد، ادامه داد: در مناطق عملیاتی ۱، ۳، ۷ و ۸ تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: بر اساس هشدارها، استان های خوزستان، کردستان، لرستان و همدان در معرض سیل قرار دارند و شرکت ملی گاز با توجه به اینکه در شرایط تثبیت شده ای قرار دارد، آماده مقابله با سیل است.

جمشیدی دانا با اشاره به اینکه حداکثر فشار در شبکه گاز وجود دارد، تاکید کرد: دمای هوا در کشور افزایش داشته و همین امر باعث شده تا مصرف خانگی گاز کاهش پیدا کند.

وی میزان گازرسانی به نیروگاه ها را ۱۲۰ میلیون متر مکعب در روز دانست و گفت: با افزایش مصرف خانگی تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز، تنها برای ۲ روز، گازرسانی به نیروگاه ها به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که مصرف خانگی به بالای ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز می رسد، شبکه با محدودیت رو به رو می شود، افزود: اکنون مصرف خانگی ۴۸۰ میلیون متر مکعب است و از همین رو شبکه در شرایط با ثبات قرار دارد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با این حال شانتاژ زیادی مبنی بر عدم تحویل گاز لازم به نیروگاه ها انجام شد و این در شرایطی بود که میانگین تحویل گاز به نیروگاه ها در بهمن ماه، ۸۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است.

جمشیدی دانا گفت: اکنون گاز تمامی نیروگاه ها و صنایع کشور وصل است.با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز خانگی و تجاری به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز، گازرسانی به نیروگاه ها محدود شد اما این محدودیت با تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها جبران شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 90713
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا