کرونا و تداوم روند افزایشی مصرف برق

به گزارش جهان صنعت نیوز:  براساس گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق روزگذشته به ۵۲ هزار و ۲۶۱ مگاوات کاهش یافت این کاهش درحالی اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۶ هزار و ۱۸۷ مگاوات بوده، افزایش ۶ هزار و ۷۴ مگاواتی را تجربه کرده است.


امسال پیش‌بینی‌ها بیانگر تداوم افزایش دمای هوا برای کشورمان است که این امر مصرف بیش از حد برق را به دنبال خواهد داشت و این بیشتر شدن مصرف نگرانی‌هایی را در متولیان تامین برق ایجاد کرده‌است.

برهمین اساس«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق روز گذشته گفت: روند مصرف برق در کشور برخلاف روند جهانی،‌ که به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا با کاهش همراه شده، به شدت افزایشی شده است.

وی افزود: رشد مصرف برق روز دهم خردادماه به ۱۲.۸درصد رسید که رقم بی‌سابقه‌ای در این بازه زمانی محسوب می‌شود.

رجبی مشهدی به مشترکان توصیه کرد: برای حفظ تداوم تامین برق، دمای وسایل سرمایشی خود را بر روی دمای آسایش(۲۴درجه) تنظیم کنند.

پیشتر هم شرکت مادر تخصصی تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران(توانیر )با هدف تعمیق مصرف بهینه برق بین مشترکان اعلام کرده بود که مشترکانی که مصرف خود را کاهش دهند از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد.

میزان مصرف برق صنایع روز گذشته و براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق به رقم چهار هزار و ۶۹۶ مگاوات رسید.

میزان ذخیره نیروگاه‌ها نیز به رقم یک هزار و۱۲۹ مگاوات و میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هم به پنج هزار و ۵۴۶ مگاوت بالغ شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 111344
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا