کرونا قیمت گوشت گوسفندی را بالا برد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر خلاف پیش بینی فعالان حوزه دام که از کاهش قیمت گوشت به واسطه مازاد تولید خبر می دادند نرخ ها در بازار نه تنها کاهشی نداشته بلکه در قیمت گوشت گوسفن با رسیدن به نرخ ۱۲۵ هزار تومان شاهد رشد نیز بوده ایم موضوعی که رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی افزایش تقاضا ب دلیل تاکید طب سنتی برای پیشگیری از بیماری کرونا را دلیل عدم تحقق پیش بینی های مطرح شده عنوان کرده است 

حسنعلی ملکی رئیس اتحادیه گذشت گوسفندی تهران در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت: دلیل کاهش نیافتن قیمت گوشت گوسفندی افژایش تقاضا بود. از آغاز اسفند ۹۸ گوشت گوسفندی با قیمت نهایی تمام شده هر کیلو ۱۲۵ هزار تومان به دست مصرف کننده رسید.

ملکی ادامه داد: امسال میزان خرید گوشت گوسفندی نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته، دلیل این افژایش تقاضا تجویز آن توسط طب سنتی برای تقویت بدن در مقابل بیماری‌هاست که با شیوع کرونا مردم رغبت بیشتری برای خرید نشان دادن و از اوایل اسفند با افزایش تقاضا و شتابزدگی در خرید مردم روبرو بودیم.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با اشاره به نگرانی دامداران از دام‌های دپو شده گفت:دامداران نگران دام‌های دپو شده خود بودند اما با رغبت بازار به خرید همه داشته‌های آنان خریداری و در بازار پروتئینی‌ها عرضه شد. تعطیلی رستورانها بر اثر شیوع بیماری کرونا هم یکی دیگر از دلایل نگرانیشان بود که خوشبختانه مردم با خرید‌های خود آن را جبران کردند.
وی در ادامه گفت: دام‌های عرضه شده در نهایت سلامتی و عاری از هر گونه بیماری و با رعایت تمام نکات بهداشتی برای عرضه به مردم آماده شده بود و واحدهای پروتئینی از امروز خلوت شده و دیگر تقاضای آنچنانی که در طول ماه شاهد آن بود نیست.
ملکی در خصوص پوشش بازار در ایام نوروز گفت: در حال حاضر بازار تامین است و به اندازه کافی گوشت در واحدهای عرضه پروتئینی هست ، از روز سوم عید کشتارگاههای دوباره فعال می‌شوند و گوشت تازه به بازار عرضه می‌کنند.
وی در خصوص احتمال کاهش قیمت افزود: در بازار گوشت گوسفندی همیشه میزان تقاضا قیمت را تعیین می‌کند ،اگر تقاضا کاهش داشته باشد قیمت پایین می‌آید و و یا ثابت می‌ماند ولی اگر تقاضا افزایش داشته باشد قیمت ها بالا می‌رود مانند آنچه امسال شاهد آن بودیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 95390
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا