کرونا صنعت هتلداری را فلج کرد

جهان صنعت نیوز| با گسترش شیوع ویروس کرونا در استان های مختلف ایران  در حالیکه هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و مسافرت های نوروزی صنعت گردشگری با چالش جدی مواجه شده  است به گونه ایکه شیوع این ویروس در نه تنها مانع ورود گردشگران خارجی به ایران شده بلکه این اتفاق بر روی سفر های داخلی  نیز تاثیرگذاشته است. تا جاییکه عدم امکان پیش بینی از وضعیت گسترش این بیماری در هفته های آتی رزرو هتل ها را به طور محسوسی  کاهش داده است و برخی از مسافران نیز نسبت به کنسل هتل و اقاماتگاه های خود اقدام کرده اند  از این رو برخی هتل ها تعطیل شده اند و برخی دیگر نیز تعدیل نیرو کرده اند.


در این خصوص رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران به «جهان صنعت نیوز» گفت : با توجه به شرایط موجود در تهران فعالیت هتل ها محدود شده است و نزدیک به ۹۰ درصد آنها تعطیل و برخی دیگر به صورت معلق نگهداری می شوند.

محمدعلی فرخ مهر با بیان اینکه ضریب اشتغال در این هتل ها بین ۲ تا ۵ درصد است ، افزود : با تداوم این شرایط ضربه بزرگی به تمامی اصناف وارد می شود چرا که اکثریت آنها یه یکدیگر مرتبط هستند.

فلج شدن صنعت گردشگری

وی اظهار کرد : صنعت گردشگری بسیار آسیب پذیر است و تداوم این اتفاقات باعث فلج شدن این صنعت می شود. بنابراین در این شرایط تنها دولت می تواند تا حدی از این آسیب بزرگ جلوگیری کند.

فرخ مهر با بیان اینکه پرداخت حقوق پرسنل با شرایط فعلی امکان پذیر نیست ، گفت : اگرچه حقوق و مزایای اسفندماه پرسنل در برخی هتل ها پرداخت شده است. اما در صورتی که این شراط ادامه پیدا کند در ماه های آتی با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد. چراکه اندوخته ای برای اختصاص دادن به این امر نداریم.

وی ادامه داد : این در حالی است که با توقف فعالیت هتل ها پرسنل کاری برای انجام دادن ندارند.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی چه کمکی از دست دولت بر می آید، گفت : دولت باید برای پرداخت حق و حقوق بیمه شدگان وارد عمل شود چراکه کارفرمایان با توجه به شرایط پیش آمده از عهده پرداخت حق بیمه این افراد بر نمی آیند. در حالی که با قطع شدن بیمه پرسنل خیلی از آنها به مشکل برمیخورند.

وی عدم اخذ حق بیمه در شرایط فعلی را از سازمان تامین اجتماعی خواستار شد و گفت:  خوشبختانه رئیس بانک مرکزی در پی بیانیه ای سرمایه گذاران را به مدت ۲ ماه از پرداخت تعهدات بانکی معاف کرده است که این اقدام در این شرایط می تواند به اصناف کمک کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 92238
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا