کرونا به کارکنان کاخ سفید هم رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  یک مقام دفتر معاون دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان اولین مبتلا به ویروس کرونا در میان کارکنان کاخ سفید شناسایی شد.


سخنگوی مطبوعاتی دفتر مایک پنس اعلام کرد مطلع شدیم که آزمایش کرونا یکی از اعضای دفتر معاون رئیس جمهور مثبت بوده است. نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نه معاون او تماس نزدیکی با این فرد نداشته اند. با توجه به دستورالعمل‌های دفتر پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در این مورد اقدام می‌شود.

بنا به نوشته هیل، مثبت شدن آزمایش کارمند دفتر معاون ترامپ نشان دهنده این حقیقت است که میزان شیوع این ویروس در آمریکا تا چه حد بوده و تا یک قدمی سران این کشور رسیده است. پیشتر نیز اعلام شده بود که دو تن از اعضای کنگره آمریکا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده و به قرنطینه خانگی رفته اند. این موضوع سبب شد تا برخی دیگر از قانونگذاران آمریکایی نیز راهی قرنطینه خودخواسته شوند.

ترامپ و پنس هر دو با نمایندگان کنگره که با کسانی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده، تماس مستقیم داشته اند. معاون رئیس جمهور آمریکا این هفته اعلام کرد هنوز آزمایش ابتلا به کرونا نداده است. اما ترامپ هفته گذشته آزمایش کرونا داد و نتیجه آن منفی اعلام شد.

تا روز جمعه بعدازظهر شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام شد که از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر جان باختند. اما بر اساس اطلاعیه دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا‌، شمار فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به ۲۵۰ نفر و شمار مبتلایان به این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 95825
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا