کاهش ۵۰ تومانی دلار و ۱۳۹ هزار تومانی قیمت نیم‌سکه

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: دلار این هفته با ۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان به معاملات پایان داد. یورو نیز با ۴۰ تومان کاهش قیمت، ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان شد.


البته دلار در بازار تهران روز پنجشنبه با نرخ ۱۲ هزار و۹۰۰ تومان فروخته می‌شد.

روند بازار سکه و طلا

سکه امامی این هفته نسبت به هفته گذشته ۳۱ هزار تومان گران شد. در روز پنجشنبه هر سکه امامی به قیمت ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.  

اما سکه بهار آزادی حدود ۶ هزار تومان نسبت به هفته پیش ارزان شد و به قیمت ۴ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید.   

نیم سکه نسبت به هفته گذشته، ۱۳۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه نیز با ۸۰ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان شد.

بر خلاف روند بازار سکه، بازار طلا این هفته شاهد افزایش قیمت بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۷ هزار تومان نسبت به هفته گذشته گران شد و به قیمت ۴۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

هر گرم طلای ۲۴ هیار نیز در آخرین روز معاملات هفته، ۶۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد.

رشد ۳ درصدی بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود سه درصد رشد داشت.

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۰ هزار و ۹۳۳ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) با عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۱۵ هزار و ۷۹۵ واحد رسید و افزایش ۱۵ هزار و ۲۲۸ واحدی را رقم زد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 73220
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا