کاهش ۳ درصدی قیمت نفت پس از اظهارات ترامپ

جهان صنعت نیوز| پس از اینکه دونالد ترامپ بار دیگر به اوپک فشار آورد تولید خود را افزایش دهد تا قیمت بنزین پایین بیاید، قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، ۳ درصد کاهش یافت.

به گفته تاجران، اظهارات ترامپ علی‌رغم اینکه خاص نبود، به اندازه کافی سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا از افزایش طولانی‌مدت قیمت نفت که به بالاترین رقم ۶ ماه گذشته رسیده بود، سود برداشت کنند.

هر بشکه نفت برنت با ۲٫۲۰ دلار کاهش ۷۲٫۱۵ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۱٫۹۱ دلار ۶۳٫۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت برنت پس از۴ هفته افزایشی متوالی، هفته گذشته افزایش و کاهشی نداشت. نفت خام آمریکا نیز پس از ۶ هفته افزایشی، هفته گذشته کاهش ۱٫۲ درصدی را ثبت کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: از اوپک خواسته است تا قیمت نفت را پایین بیاورند، وی مشخص نکرد با چه کسی صحبت کرده است، یا اینکه منظورش از این صحبت کردن، مذاکرات قبلی وی با مقامات اوپک است.

ترامپ از زمانی‌که به ریاست‌جمهوری رسیده است، در مناسبت‌های مختلف در توئیتر به اوپک برای افزایش تولید و کاهش قیمت فشار آورده است. اظهارات وی تاثیرات موقتی بر قیمت‌ها دارد.

اما صحبت‌های وی در روز جمعه سبب شد تا قیمت نفت پس از چند هفته افزایش، کاهشی شود.

جاش گراوس، استراتژیست ارشد بازار در شیکاگو گفت: «به محض اینکه ترامپ این اظهارات را بیان کرد، انگیزه کافی برای خروج سرمایه‌گذاران از بازار نفت فراهم شد.»

قیمت نفت در روز پنج‌شنبه برای نخستین بار در سال جاری به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رسیده بود.

اقتصاد کلان
شناسه : 15295
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا