کاهش رشد پیک مصرف برق کشور به یک درصد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  براساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت نیرو تحت نام اولین‌های برقی، اوج توان مصرفی برق که دارای رشد میانگین ۱۰ ساله بالای پنج درصد بود، در سال ۱۳۹۷ نسبت به قبل آن(۱۳۹۶) ۲.۹۸درصد کاهش یافت.

اقدام‌های انجام شده در قالب برنامه ۰۹۸(تامین برق با خاموشی صفردرتابستان۹۸) و گسترش برنامه‌ها و اقدام‌های مدیریت مصرف درسال ۹۸به شکل بی سابقه‌ای رشد اوج توان مصرفی برای نخستین بار به یک درصد رساند.

تحقق کاهش توان اوج مصرفی برق بیانگر آن است که تداوم سیاست مدیریت مصرف و تقاضای برق، گسترش اقدام‌های فنی و اجتماعی و به خصوص ارتقای مشارکت مردم آثار و پیامدهای مطلوبی را درپایداری فنی و اقتصادی صنعت برق دارد.

گزارش «اولین‌های برقی» ۱۰ موفقیت بزرگ و دستاورد مهم صنعت برق ایران که برای نخستین بار در طول عمر این صنعت در کشورمان، تنها در خلال سال ۱۳۹۸ کسب شده است را بازگو می‌کند همچنین در این گزارش، ۲۰ برنامه ویژه صنعت برق در سال ۱۳۹۹ آورده شده است.

تقلیل رشد اوج توان مصرفی برق کشور به یک درصد، مانایی شبکه برق کشور در بازه فرکانسی تعیین‌شده با حداقل انحراف، تک‌رقمی شدن تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور، دسترسی به حداکثر راندمان واحدهای حرارتی، تولید بیش از یک‌چهارم برق موردنیاز کشور بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی، ساخت سیستم‌های کنترل پیشرفته نیروگاهی، سنکرون‌سازی شبکه برق کشورمان با عراق و … برخی از مهم‌ترین دستاوردهای مورد اشاره در این گزارش است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 112236
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا