کاهش ارزبری ۴۴ میلیون یورویی ایران‌خودرو با داخلی‌سازی قطعات

جهان صنعت نیوز:  فرشاد مقیمی در “دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو” اظهار کرد: در بحث داخلی‌سازی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاستهای وزارتخانه، در ایران خودرو کمیته ساخت داخل را زیر نظر حوزه مدیرعامل، تشکیل داده‌ایم که بصورت هفتگی نیز جلساتی برگزار می‌کند. یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی ساخت داخل، تعریف ماموریت جدید برای ساپکو در چارچوب اهداف ساخت داخل با اولویت توسعه فناوری و فنی و مهندسی است.

وی افزود: برنامه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و تایید شده است که دیگر هیچ خرید خارجی انجام نشود مگر اینکه کمیته تایید کرده باشد. این کمیته است که تعیین می‌کند چه کالایی باید از خارج وارد شود، همچنین چه مکانیزمی برای نحو داخلی‌سازی آن‌ها باید انجام شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه در میزان سهم داخلی‌سازی، پنج ماژول اصلی محصولات ایران خودرو مشخص و تعریف شده است، گفت: با این نگاه اهداف را پیش می‌بریم که بتوانیم ارزش افزوده بیشتری در تولید محصولات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در میز اول با همکاری قطعه‌سازان داخلی، برای قطعات داخلی سازی شده تاییدیه نمونه قطعه را گرفتیم و در نهایت شش قطعه در خط تولید در حال تولید انبوه و استفاده است. قول می‌دهیم که از هیچ اقدام و سیاستی در خصوص تسریع عملکرد این قراردادها فروگذار نکرده و از همه امکاناتمان برای تکمیل قطعاتی که قرارداد داخلی سازی آنها در میز دوم امروز منعقد می‌شود، استفاده کنیم و این قطعات ۴۴ میلیون یورو برای ایران خودرو کاهش ارزبری دارد.

امروز دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و مدیران قطعه‌ساز برگزار شد. در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

 

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 53010
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا