کاندیدای پوششی نیستم

 به گزارش جهان صنعت نیوز: از نظر مواضع فرهنگی در منتهی علیه راست و در مواضع سیاسی نگاهی انتقادی و اصلاح‌طلبانه دارد. با وجودی که برخی منتقدان معتقدند مطهری توانایی اداره کشور را ندارد اما خود او بر این عقیده است که توانایی ریاست‌جمهوری را دارد و نیامده است که به نفع کسی کناره‌گیری یا سهم‌خواهی کند.

علی مطهری کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ که به دلیل ارتباط خوبی که با خبرنگاران دارد، کاندیداتوری او بیش از سایر نامزدها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و فعالیت بیشتری در مقایسه با سایرین دارد، روز گذشته باز هم در گفت‌وگویی اعلام کرد به نظر خودش توانایی و قدرت ریاست‌جمهوری را دارد و قرار نیست به نفع کسی از جمله علی لاریجانی، ریاست ادوار مختلف مجلس و نامزد انتخاباتی دور سیزدهم ریاست‌جمهوری که البته نسبت فامیلی هم با او دارد، کنار بکشد و نامزد پوششی باشد.

مطهری در این باره تاکید دارد: «کسی که کاندیدا می‌شود می‌خواهد بگوید اصلح است والا اگر کسی کاندیدا شود و بعد بگوید آقای الف بهتر از من است، می‌پرسند چرا کاندیدا شدی؟ این روش درستی نیست یعنی اگر کسی، دیگری را اصلح می‌داند، خودش نباید بیاید بنابراین اگر من کاندیدا شدم معنی‌اش این است که خودم را اصلح می‌دانم، اینکه مردم چه تشخیص می‌دهند بحث دیگری است. من خودم را اصلح می‌دانم گرچه ممکن است برخی کاندیدا‌ها از جنبه‌های دیگری از من قوی‌تر باشند، اما من درباره خودم احساس می‌کنم در مجموع تواناتر و قوی‌ترم و بیشتر به مصلحت کشور است که این سکان را کسی مثل من به دست گیرد، اما تشخیص با مردم است.»

این کاندیدای انتخاباتی کشور را در شرایط حساسی ترسیم کرد و گفت: «چون در شرایط بسیار حساسی هستیم حتما باید کسی سکان ریاست‌جمهوری را در دست گیرد که تجربه خوب سیاسی داشته باشد و علاوه بر شرایطی که در قانون اساسی آمده است انسان جامع‌نگری باشد. یعنی تک‌بعدی نباشد و فقط به جنبه‌ای از جنبه‌های اجتماعی نپردازد؛ بلکه همه جنبه‌ها را با هم پیش ببرد.»

مطهری در عین حال جدای از نامزدی خودش، ظریف را نسبت به سایر کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری از نگاه مردم دارای جاذبه بیشتری دانست و گفت: «قاعدتا فکر می‌کنم آقای ظریف برای مردم جاذبه بیشتری داشته باشد. این را نظرسنجی‌ها بهتر نشان می‌دهد. اینکه اصلح کیست بحث دیگری است، اما کلا صحبت کردن درباره اشخاص کار مشکلی است.»

حال باید منتظر بود و دید از میان همه کاندیداهای انتخاباتی، اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقل یا نظامی که البته مطهری هم مثل برخی انتقاد جدی به ورود نظامی‌ها در انتخابات دارد، در این فضای سکوت انتخاباتی و قهر عمومی که نشان‌دهنده مشارکتی حداقلی است، سرنوشت انتخابات چگونه رقم خواهد خورد. هر چند که نوع برخورد و بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان هم قطعا می‌تواند در حضور یا عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای اثرگذار باشد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 175945
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا