کارگران ساختمانی محروم از حمایت کرونایی دولت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اکبر شوکت در مورد وضعیت کارگران ساختمانی، اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا تاکنون کوچک‌ترین حمایتی از سوی دولت به کارگران ساختمانی نشده و همچنان روال قبل برقرار بوده و حتی بدتر نیز شده است. حتی بروز مسائلی همچون گرانی‌های اخیر و وضعیت قرمز کرونا در برخی از استان‌ها باز هم باعث نشده که از کارگران ساختمانی حمایتی صورت بگیرد.


رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی افزود: متأسفانه در قانون، صندوقی برای بیمه بیکاری کارگران ساختمانی دیده نشده است و در شرایط اضطراری نیز انتظار می‌رفت دولت برای این موضوع فکری کند، اما اقدامی انجام نشد. البته فقط کارگران ساختمانی نیستند، اقشاری همچون قالیبافان و خادمین مساجد و … هم هستند که کل اطلاعاتشان در اختیار دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد اما هنوز کوچک‌ترین مبلغی به این افراد پرداخت نشده است.

وی گفت: دولت حتی می‌تواند یک مبلغ کوچکی از صندوق توسعه ملی برای این کار اختصاص دهد، رقم زیادی نخواهد شد. حتی از آن مبلغ ۵ هزار میلیارد تومانی که برای صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده شد، دولت می‌توانست یک پنجم را به کارگران بیکار شده ای که فاقد صندوق بیمه بیکاری هستند، همچون کارگران ساختمانی اختصاص دهد زیرا این افراد هم جزو جامعه کارگری هستند.

شوکت افزود: متأسفانه هنوز هیچ بحثی در مورد اختصاص بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی مطرح نشده است. ما انتظار داشتیم در این شرایط دولت کمک کند.

وی ادامه داد: در عمده استان‌های کشور، فصل بهار و تابستان اوج کارهای ساختمانی است اما در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد کارگران ساختمانی بیکار هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی یادآور شد: تنها اقدامی که صورت گرفته تخصیص مقداری بسته معیشتی با هماهنگی انجمن‌ها و خیرین استان‌ها و برخی نهادهای حاکمیتی مثل سپاه، به کارگران بوده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 118142
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا