چهار صدتن کالای قاچاق فاقد مجوز امحا شد

به گزارش جهان صنعت نیوزمراسم انهدام و امحای مواد خوراکی، آرایشی و دخانی فاقد مجوز که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند، صبح امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان دادستانی،‌قضات و نهادهای ذیربط در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.

«برومند میرزایی پور» مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پس از صدور احکام قضایی منهدم شده اند.

 وی اضافه کرد: کالاهایی که عملیات امحای آنها امروز انجام شد، شامل انواع مواد خوراکی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد دخانی هستند که برای انسان غیر قابل مصرف و مضر تشخیص داده شده‌اند.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: این کالاها بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند که در استان تهران کشف و ضبط شدند.

میرزایی پور درباره کالاهای سرمایه‌ای قاچاق نیز گفت: آن دسته از کالاهایی که به تولید داخل ضربه بزند به خارج از کشور صادر می‌شود، اما کالاهایی که امکان داشته باشد را در اختیار نهادهای آموزشی و نهادهای ذیربط و موسسات فنی حرفه‌ای قرار می‌دهیم.

وی درباره صادرات خودروهای قاچاق نیز گفت: این خودروها را نمی‌توان صادر کرد زیرا اسناد مربوط به واردات و منشاء تولید آنها مشخص نیست به همین دلیل آنها همچنان بلاتکلیف هستند.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران همچنین از احتمال استفاده از این مواد در عملیات بیوتروریستی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: قسمتی از این کالاها امکان دارد که توسط دشمنان آلوده شده باشند.

میرزایی پور اضافه کرد: مواد دخانی از جمله کالاهایی هستند که امکان دارد در عملیات بیوتروریستی دشمنان مورد استفاده قرار گیرند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 89327
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا