چرا قیمت‌ها در بازار موبایل نمی‌ریزد؟

جهان صنعت نیوز| جولان شایعات در بازار موبایل سبب شده است قیمت‌ها آماده ریزش در نباشند.


در حالی که کاهش نرخ دلار در بازار، قیمت انواع کالاهای وارداتی را با کاهش روبرو کرده است اما بازار موبایل تاثیرپذیری چندانی از این وضعیت را تجربه نکرد.

بر این اساس فعالان بازار معتقدند مهمترین دلیل چسبندگی قیمت ها ابهام در آینده واردات گوشی به کشور است.

یکی از فعالان بازار علاء الدین با اعلام اینکه بازار فعلا با کمبودی روبرو نیست، گفت: هر روز خبری درباره ممنوعینت واردات گوشی مسافری به گوش می رسد و برخی از شرایط ویژه عرضه گوشی های شرکتی سخن میگویند و همه این ها قیمت را در بازار تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایمان صحرایی ادامه داد: بازار فعالا تحت تاثیر شایعات است و همین امر سبب شده این بازار همچون بازار خودرو به ریزش قیمت دلار واکنش نشان ندهد.

وی با بیان اینکه گوشی تلفن مشتری خاص خود را دارد، تاکید کرد: البته حجم خرید مانند سال های گذشته نیست و مردم این روزها بیشتر به تعمیر گوشی‌های خود روی آورده‌اند و تا جایی که ممکن است از خرید گوشی جدید خودداری می کنند چرا که قیمت ها به نظر بسیاری از مصرف کننذگان بالاست.

وی تاکید کرد: این روزها کار تعمیرکاران موبایل بسیار پردرآمدتر از کار فروشندگان گوشی تلفن همراه است. وی درباره تاثیر رجیستری بر قیمت‌ها نیز توضیح داد و گفت: این طرح چون بازار را از دست قاچاقچیان خارج کرد، سبب افزایش قیمت ها شد اما اگر جریان تامین گوشی با خللی روبرو نشود، قیمت‌ها بیش از این خواهد ریخت.

پیش از این رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه نیز گفته بود: بعضی شرکتهای واردکننده کالاهایشان را دپو کردند تا در این چند روز که سایت رجیستری بسته است، قیمت تلفن همراه‌ را در واحدهای صنفی یا شبکه‌های مجازی بالا ببرند. با این وصف به نظر می رسد در روزهای اخیر همین شرایط مانع تعدیل قیمت ها در این بازار شده است.

کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت‌ها

یکی از عمده‌فروشان این بازار نیز در خصوص وضعیت کنونی قیمت‌ها گفت: قیمت ها تا حدی با کاهش روبرو شده است به عنوام مثال گوشی آیفون max قبلا ۲۱ میلیون تومان بود که در حال حاضر به ۱۹ میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشی آیفون X با حافظه ۶۴ گیگابایت به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و با حافظه ۲۵۶ به ۱۶ میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

وی گفت: اگر اطمینان نسبت به تامین کالا وجود داشت بی تردید ریزش قیمت ها بیش از این میزان بود. به گفته وی قیمت سایر انواع گوشی سامسونگ تغییر چندانی نکرده است.

به گفته وی گوشی گلکسی s۹ plus هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با حافظه ۶۴ گیگ و ۹ میلیون و ۵۰۰ با حافظه ۱۲۸ گیگ است. وی از کاهش نزدیک به یک میلیون تومانی قیمت هواوی در بازار خبر داد و گفت: این ریزش البته ناشی از نبود مشتری است چرا که تعداد کمی از خریداران گزینه هواوی را برای خرید در نظر می گیرند.

فعالان بازار قیمت MATE ۱۰ PRO را با ظرفیت ۱۲۸ گیگ معادل ۶ میلیون و پانصد هزار توان و P۲۰ PRO با ظرفیت ۱۲۸ گیگ را ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کردند.

اقتصاد کلان
شناسه : 24461
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا