چرا از متخصصان خارجی برای مدیریت پروژه‌های صنعتی استفاده نمی شود؟

جهان صنعت نیوز|  تحلیلگر و کارشناس ارشد بین‌المللی صنعت فولاد و سنگ‌آهن در خصوص چشم‌انداز صنعت فولاد گفت: بر اساس نسبت صادرات بر تولید ایران، صادرات بالغ بر ۱۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ محتمل خواهد بود. از سوی دیگر بر اساس نسبت صادرات بر تولید جهانی، صادرات ۱۱/۲ میلیون تن برای ایران در این افق محتمل‌تر خواهد بود.

کیوان جعفری طهرانی تصریح کرد: همچنین حداکثر صادرات به‌طور بالقوه ۵/۱۰ میلیون برآورد می‌شود، اما بر اساس چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده و بر اساس طرح جامع فولاد، ایران باید ۲۰ میلیون تن در افق ۲۰۲۵ صادرات داشته باشد تا شاهد مازاد عرضه در داخل کشور نباشیم. همچنین حداکثر صادرات به‌طور بالقوه ۵/۱۰ میلیون برآورد می‌شود، اما براساس چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده و بر اساس طرح جامع فولاد، ایران باید ۲۰ میلیون تن در افق ۲۰۲۵ صادرات داشته باشد تا شاهد مازاد عرضه در داخل کشور نباشیم.

به گفته این تحلیلگر، استفاده از متخصصان خارجی برای مدیریت پروژه‌های صنعتی و معدنی را باید در دستور کار قرار داد. چطور برای تیم‌های فوتبال مربی خارجی می‌آوریم، برای مدیریت پروژه‌های صنعتی و معدنی از متخصصان خارجی استفاده نمی‌کنیم؟ به درستی و نا‌درستی این سناریو پرداخته نمی‌شود چرا که در داخل کشور نیز مدیران شایسته بسیار داریم.

وی ادامه داد:  بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال ۹۸ باید انجام گیرد، ایجاد تناسب بین صادرات و واردات در حوزه فولاد است. در همین راستا و در حوزه صادرات، به صادرات کشورهای همسایه باید توجه بیشتری شود. کشورهای همسایه مانند عراق، عمان، قطر و سوریه کشورهایی هستند که برخلاف عربستان یا امارات متحده عربی هنوز وارد تولید تخصصی فولاد نشده‌اند و ظرفیت‌هایی خوبی دارند که می‌تواند آنها را به‌عنوان مقصد اول صادرات فولاد ایران تبدیل کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدنگفت‌وگو
شناسه : 31585
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا