چراغ سبز رئیس جدید صداوسیما برای بازگشت «فردوسی‌پور» به تلویزیون

به گزارش جهان صنعت نیوز:   آخرین قسمت برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور اسفند سال ۱۳۹۷ روانه آنتن شد و سپس این مجری و گزارشگر دیگر در قاب تلویزیون ظاهر نشد.


فردوسی‌پور بعد از آن تنها برنامه فوتبال ۱۲۰ را در شبکه ورزش داشت و حالا به تازگی این برنامه هم با اجرای حمید محمدی و تهیه‌کنندگی فردوسی‌پور روی آنتن رفته است.

به تازگی ویدئویی منتشر شده است که طی آن فردی که خود را از خانواده شهدا و طرفداران فوتبال تیم‌های خوزستانی معرفی می‌کند در گفت‌وگو با پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما از او درخواست می‌کند که عادل فردوسی پور را بازگرداند و می‌گوید: از شما خواهش می‌کنم برنامه نود را با اجرای عادل فردوسی‌پور احیا کنید تا کام فوتبال‌دوستان شیرین‌تر از پیش شود.

رئیس صداوسیما هم در پاسخ به درخواست این هوادار فوتبال درباره فردوسی‌پور می‌گوید: از نظر ما ایشان منعی ندارد و می‌تواند بازگردد.

برنامه نود از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷ به مدت ۱۹ سال به صورت منظم پخش شد و در این مدت جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود.

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیریت شبکه سه کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صداوسیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند بهترین گزارشگر فوتبال، بهترین مجری و بهترین چهره تلویزیونی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است.

وی پس از انتخاب شدن برنامه ۹۰ به عنوان برترین برنامه تلویزیونی جشنواره جام‌جم از اجرای این برنامه کنار گذاشته شد. در اسفند ۹۷، تنها سه ساعت قبل از پخش آخرین برنامه ۹۰ در سال ۱۳۹۷، این برنامه اجازه پخش از شبکه ۳ را دریافت نکرد.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 219339
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا