چانه‌زنی اصناف برای تمدید ساعت فعالیت پاساژها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «قاسم نوده فراهانی» روز شنبه درباره فعالیت مشاغل پر خطر گفت: امروز با تصمیم رییس‌جمهوری وضعیت فعالیت مشاغل پرخطر مشخص می‌شود. ما درخواست کرده‌ایم که فعالیت پاساژها که اکنون تا ساعت ۱۸ مجاز است، تا ساعت ۲۰ تمدید شده و آرایشگاه‌ها نیز با وقت قبلی و نفر به نفر فعالیت خود را آغاز کنند.


وی درباره میزان فروش اصناف از زمان بازگشایی مجدد در اردیبهشت ماه بیان کرد: متاسفانه مردم توان خرید خود را از دست داده‌اند و صرف باز بودن پاساژها کمکی به آنها نمی‌کند.

فراهانی تصریح کرد: پس از بازگشایی پاساژها همچنان میزان فروش اصناف تغییر خاصی نداشته است، چرا که از یک سو قدرت خرید مردم بسیار پایین است و از سوی دیگر مردم جز برای خریدهای ضروری از خانه خارج نمی‌شوند.

رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مشخص نیست کرونا چه زمانی تمام شود، افزود: اگر وضعیت کرونا موقت بود می‌توانستیم همه جا را برای مدت محدودی تعطیل کنیم اما باید در هر صورت با کرونا زندگی کنیم. برای فعالیت پاساژها و صنوف دیگر تابع نظر ستاد مدیریت کرونا خواهیم بود، اما اقتصاد کشور هم باید عکس العمل خودش را داشته باشد چرا که اقتصاد از ارکان اصلی کشور است.

وی ادامه داد: وقتی پاساژها و اصناف را تعطیل می‌کنیم، واحدهای صنفی طلبکارانه به ما نگاه می کنند و ما را مقصر کاهشی شدن درآمدشان می‌دانند؛ اما حالا پاساژها بازگشایی شده و دیگر اعتراضی وارد نیست.

فراهانی با تاکید بر اینکه اصناف باید پروتکل‌های بهداشتی مقرر را رعایت کنند، گفت: در چند روز گذشته چند مورد واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن استاندارهای بهداشتی پلمپ شدند که البته تعداد آنها زیاد نبوده است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 102651
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا