چالش‌های یک حزب اصلاح‌طلب

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دبیر کل محصور این حزب اما گام خود را برای ساده‌سازی این تصمیم برداشته و در نامه‌ای به به اعضای شورای مرکزی خواسته با پذیرش استعفایش موافقت و یک دبیرکل جدید انتخاب کنند.

او در این نامه خطاب به الیاس حضرتی قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه «بقای ما در بقای تفکر ماست» نوشته است: «بر این باورم که مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص‌محوری در میان جریان‌های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات شود.»

وی تاکید می‌کند: «کار حزبی، کار جمعی است و قائم به فرد نیست و اهمیت همه افراد این نهاد حزبی مهم است که ان‌شاءالله فعالیت‌های حزب اعتماد ملی در راستای انتظارات بحق ملت رقم خواهد خورد. اعتماد ملی امروز یک نهاد است و دیگر منحصر به فرد نیست و به همین علت فارغ از اینکه چه کسی دبیرکل آن باشد باید به فعالیت خود ادامه دهد.»

حال باید منتظر ماند و دید که اعضای شورای مرکزی این حزب اصلاح‌طلب چه تصمیمی گرفته و چطور تشکل سیاسی خود را از این وضعیت خارج می‌کنند. اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب در این باره به «جهان‌صنعت» گفت: «حزب روز جمعه جلسه دارد و در آن جلسه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای آقای کروبی می‌تواند مشکل حزب را حل کند یا خیر گفت: «استعفای آقای کروبی پیرو استعفای قبلی است. از آنجا که کمیسیون ماده احزاب ما را رد صلاحیت کرده، ایشان استعفا داده تا حزب بتواند کار خود را ادامه دهد.»

این عضو حزب اعتماد ملی درباره اینکه مشکل رد صلاحیت خودش و دو عضو دیگر چطور حل خواهد شد گفت: «ما هم اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیم دیوان هستیم تا ببینیم پیرو شکایت ما چه اقدامی انجام می‌‌دهند.»

گرامی‌مقدم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه‌ای ردصلاحیت‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری‌های حزب در آستانه انتخابات چه اثری دارد گفت: «به هر حال حزب کار خودش را می‌کند. همان طور که آقای کروبی گفت، احزاب نباید متکی به شخص باشند. بنابراین شورای مرکزی حزب روز جمعه جلسه خواهد داشت و درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد. بنده و آقای دکتر ابوالحسنی که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم هم طبق قانون منتظر نتیجه می‌مانیم. بقیه امور حزب نیز بر اساس تصمیم شورای مرکزی پیش خواهد رفت.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 165053
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا