پیگیری موضوع “اخراج متخصص بیهوشی از هواپیما” از وزارت راه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   کیانوش جهانپور در یک برنامه تلویزیونی درباره موضوع اخراج یک متخصص بیهوشی از پرواز تهران_بوشهر به دستور خلبان و به بهانه ناقل بودن، اظهار کرد: قائدتا ما گفت و گویی با شرکت مذکور نخواهیم داشت و موضوع را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم که قرار شد این عزیزان موضوع را پیگیری کنند.


وی ادامه داد: قاعدتا در این باره تعامل بین دو وزارت خانه صورت خواهد گرفت و قرار هم نیست که ما به شرکت‌هایی که زیر مجموعه وزارت خانه هستند مراجعه کنیم و از آن‌ها پاسخ بخواهیم.

جهانپور در ادامه با بیان اینکه تغییر ناگهانی نداریم و روندی تدریجی را در طی همه روزها و هفته‌های اخیر مبنی بر افزایش تعداد تست‌های pcr داشتیم که روزانه در سراسر کشور انجام می شد، گفت: قاعدتا با گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور از دو آزمایشگاه در روزهای نخست طغیان بیماری کووید ۱۹ تا بیش از ۱۳۰ ازمایشگاه که حالا درخدمت هموطنان هستند، آماری که گزارش می‌شود بیشتر به سمت شناسایی زودهنگام و البته فعال‌تر  است، مواردی که شاید در روزها و هفته های اول در طول تور تشخیصی ازمایشگاهی ما قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: حالا بیش از ۷۰ درصد موارد از موارد دارای تماس نزدیک و مجاورین مبتلایان و مواردی هستند که به صورت سرپایی با علائم متوسط و خفیف این بیماری شناسایی می شود، در صورتی که شاید در روزها و هفته های نخست این عدد با دشواری به ۱۰ درصد می رسید، بنابراین روندی را در هفته های اخیر داشتیم که به سوی فعال تر شدن شناسایی و شناسایی زود هنگام افراد مبتلا است.

سخنگوی سازمان وزارت بهداشت گفت: امروز که در خدمت شما هستیم، از عدد شناسایی شده حدود ۱۵۰۰ مبتلای جدید شاید تنها درصد ۳۰ از نمونه‌های بستری و موارد ارجایی موارد بیمارستانی باشد، در حالی که طی اسفند ماه یا ابتدای فروردین ۹۰ یا ۸۰ درصد مرتبط با موارد ارجایی از بیمارستان ها و افرادی که بستری شده بودند، بود.

جهانپور اظهار کرد: این تفاوت را به صورت یک حرکت تدریجی داریم و یک طیف بیماران خفیف و با علایم ملایم متوسط است که در روزهای گذشته کمتر شناسایی می‌شدند و امروز از ان ها در همه استان‌ها نمونه اخذ می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در همه دنیا آمارهای مقایسه‌ای به طوری اعلام می‌شود که از متغیر های همگن باشند. همه دنیا از واژه موارد قطعی اعلام می‌شود که مبتنی بر تست pcr است،  هیچ کشوری موارد مشکوک را به عنوان محتمل اعلام نخواهد کرد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 106318
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا