پیش‌نویس استاندارد بنزین یورو ۵ تدوین شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «وحید مرندی‌مقدم» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: در آینده نزدیک استاندارد بنزین کشور به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.
به گفته وی، هنوز گازوئیل تولیدی کشور مطابق استاندارد ملی نیست.مرندی مقدم خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدی مطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار داده است.

وی گفت: امروز با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واردات بنزین نداریم، اما بنزین تولیدی مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

این مقام مسوول یادآور شد: چند ماهی است که مهلت وزارت نفت برای استاندارد گازوئیل و مازوت به پایان رسیده و در حال نمونه گیری برای مشخص کردن استاندارد آلایندگی هستیم.

وی در پاسخ در خصوص استاندارد خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا، خاطرنشان‌کرد: مدارک مربوط به دو خودروی شاهین و تارا در دست بررسی است و با توجه به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه توسط خودروهای دیگر این خودروسازان، به احتمال زیاد این دو خودرو به روز، استانداردهای یاد شده را پاس خواهند کرد.

ادامه دارد…

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 167943
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا