پیش‌بینی ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید امسال گندم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قدرت حیدری در برنامه روی خط خبر شبکه ۶ سیما افزود: اعتبار و نقدینگی لازم برای پرداخت پول گندم‌کاران با تلاش دولت و مسئولین تأمین می‌شود و تا این مقطع از خرید، ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.


وی گفت: کشاورزانی که تا ۲۳ تیرماه گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، پول گندم خود را دریافت کرده‌اند.

حیدری با اشاره به خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در همین زمان در سال گذشته، دلایل افزایش ۹ درصدی خرید را بارندگی‌های خوب در کشور دانست و گفت: در استان‌های گلستان و فارس این افزایش قابل توجه است.

وی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۲,۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ۴۷ درصدی داشته و با مشوق‌ها برای خرید گندم با کیفیت به طور متوسط، ۲,۵۳۰ تومان پرداخت می‌شود و گندم‌کاران از این نرخ رضایت دارند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص تأمین نقدینگی گندم گفت: دولت برای خرید گندم و پرداخت پول گندم‌کاران، ۲۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل قانون بودجه، ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی از محل منابع شرکت بازرگانی دولتی ایران و فروش کالاها تأمین می‌شود.

وی گفت: ۲۶۱ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز توسط این شرکت با قیمت تضمینی هرکیلوگرم ۴,۶۶۰ تومان خریداری شده که از کل ۱,۱۷۰ میلیارد تومان پول آن ۱,۱۵۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت به کلزاکاران پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان موجودی کالاهای اساسی و توزیع آن را در کشور مطلوب اعلام کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 125910
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا